• Home
  • Niusy
  • Alfa Romeo GTA i GTAm – 540 KM i kwintesencja marki na 110 urodziny
Alfa-Romeo-Giulia-GTA-GTAm-2-1

Alfa Romeo GTA i GTAm – 540 KM i kwintesencja marki na 110 urodziny

Cholera, trzeba im przyznać, że potrafią zrobić samochód z charakterem, jajami i ogromnym seksapilem. Alfa Romeo GTA i GTAm. Na pewno już słyszeliście o tych wózkach, jeśli nie to podzielę się z Wami najważniejszymi informacjami.

Na 110 urodziny włoska marka sprawia sobie i klientom nie lada gratkę. Na bazie modelu Giulia Quadrifoglio skonstruowano limitowane edycje 540 konnych sedanów. Co prawda dużo tych klientów nie będzie, bo samochody są ograniczone tylko do 500 sztuk. Z jednej strony gwarantuje to dobrą inwestycję, która powinna zarobić na siebie za jakieś 15-20 lat. Z drugiej strony myślę, że sprzedaliby tych wersji duuużo więcej.

GTA - Gran Turismo Alleggerita (lżejsze gran turismo), obydwie wersje to Giulia po odpowiednich kuracjach i mutacjach, bazujące na tym samym silniku 2.9 V6 Bi-Turbo. Dorzucono 30 KM co przekłada się na liczbę 540 KM i odjęto 100 kg z masy ciała względem standardowej Quadrifoglio. Liczby odbiły się na przyspieszeniu do pierwszej setki, do której teraz potrzeba 3.6 sekundy.

Alfa-Romeo-Giulia-GTA-GTAm-2-1

Pojawiło się sporo nowego wdzianka, w tym zmieniony przedni i tylny zderzak z centralnie umieszczonym tytanowym wydechem Akrapovica. Nakładki progowe, nakładki na nadkola, spojler, dyfuzor wykonane są z włókna węglowego. Ten materiał można znaleźć też na masce, przednim zderzaku, dachu i błotnikach. Przedni powiększony splitter i ogromny spojler z wersji GTAm wykonane zostały przy współpracy z firmą Sauber. Do obniżenia wagi zastosowano też Lexan znany bardziej ze świata sportu, materiał wykonany z żywicy poliwęglanowej, z której wykonano obramowania bocznych i tylnej szyby.

Z zewnątrz można też nacieszyć się 20 calowymi felgami z centralną śrubą i ceramicznymi hamulcami. Zmianom uległo też zawieszenie, a przede wszystkim rozstaw przedniej i tylnej osi zyskał dodatkowe 50mm. Wraz z nowymi sprężynami i amortyzatorami producent zapewnia świetną stabilność podczas jazdy z większymi prędkościami. Wnętrze obydwu wersji wypełnione jest wszechobecną alcantarą i włóknem węglowym. Przy zakupie samochodu właściciel otrzyma też gift w postaci kombinezonu wyścigowego Alpinestars, kasku firmy Bell, pokrowca na samochód i oczywiście szkolenie torowe przygotowane przez Alfa Romeo Driving Academy.

Największą różnicą pomiędzy dwiema wersjami jest wnętrze i przeznaczenie samochodu. O ile GTA jest świetnym 4 osobowym supercarem do codziennego użytku i odwożenia dzieci do szkoły, o tyle GTAm jest hardcorową opcją przeznaczoną do zabaw na torze, choć w pełni legalną do poruszania się po publicznych drogach. GTAm to dwumiejscowy sedan wyposażony dodatkowo w klatkę bezpieczeństwa i siedzenia kubełkowe wykonane z włókna węglowego z 6 punktowymi pasami bezpieczeństwa firmy Sabelt. Zamiast tylnej kanapy jest miejsce na kask i standardowo montowaną gaśnicę jak w samochodach wyścigowych.

Obydwa samochody są stworzone z myślą o kierowcy i niosą za sobą najlepsze dotychczas doświadczenia z jazdy w historii marki. W ten sposób producent podkreśla istotę i wyjątkowość modeli GTA i GTAm.

Dodaj komentarz