• Home
  • Niusy
  • Audi RS4 doczekało się faceliftingu

Audi RS4 doczekało się faceliftingu

Audi RS4 zadebiutowało 4 października podczas finałowego weekendu DTM na torze Hockenheim w Niemczech. Zamówienia będzie można składać jeszcze w tym miesiącu, a pierwsze egzemplarze trafią do sieci dealerskich w grudniu 2019 roku. 

Zmodernizowane Audi RS4 Avant 2020 upodobniło się do większego brata – RS6. Od razu w oczy rzucają się nowe reflektory LED i czarna osłona chłodnicy z kratami w kształcie spłaszczonych plastrów miodu. Najmocniejszy wariant A4 poznamy również po szerszych o 30 mm przednich i tylnych nadkolach. Z tyłu znajdziemy nieco przeprojektowane: światła i zderzak z czarnym dyfuzorem. Standardem jest 10,1-calowy ekran MMI, wraz z wyświetlaczem Virtual Cockpit pod deską rozdzielczą. Sportowym akcentem jest trójramienna kierownica spłaszczona u dołu, pokryta alcantarą. 

Audi RS4 2020 – silnik

Audi napędza 2,9-litrowy silnik TFSI V6 biturbo opracowany przez Audi Sport GmbH. Inżynierowie wykrzesali moc 450 KM, w efekcie czego sportowe kombi jest w stanie rozpędzić się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Sama jednostka waży zaledwie 182 kilogramy, czyli o 31 kg mniej w stosunku do V–ósemki montowanej w tym samym modelu poprzedniej generacji. Zastosowanie mniejszego motoru okazało się owocne – poza niższą masą, udało się osiągnąć lepszy jej rozkład. Moment obrotowy w wysokości 600 Nm trafia na obie osie za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej przekładni tiptronic. Podczas zwykłej eksploatacji samochód wyróżnia się bardziej tylnonapędową charakterystyką – aż 60% momentu wędruje na „południe”. Jednak w razie potrzeby proporcje mogą się zmienić do 75% na przód i 85% na tył. Standardowo prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, opcjonalnie zaś, dzięki pakietowi RS, do 280 km/h. Według standardów pomiarów cyklu WLTP, jednostka zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 9,2 l/100 km, przy emisji rzędu 208 g CO2/km.

Z 2,9-litrowego silnika TFSI V6 biturbo inżynierowie wykrzesali 450 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jednostka wykorzystuje dwie turbosprężarki – po jednej na każdy rząd cylindrów. Łączne ciśnienie doładowania wynosi 1,5 bara. Odpowiednie ich umiejscowienie przekłada się na kompaktową konstrukcję i krótsze drogi przepływu gazów przy minimalnych stratach. Zwykli śmiertelnicy odczują efekty tego przy okazji każdorazowego muśnięcia gazu. Spodziewać się można natychmiastowych reakcji.

Audi RS4 2020 –wyposażenie

RS4 może zostać wyposażone w dynamiczny układ kierowniczy RS, który w zależności od prędkości zmienia przełożenie kierownicy nawet o 100%. Przy niskich prędkościach działa on bardzo bezpośrednio. Pełen zakres skrętu od oporu do oporu wynosi zaledwie 2 obroty. Na kierownicy znajdziemy przycisk „RS MODE”, pozwalający na wybranie trybu RS1 lub RS2, które wpływają na pracę skrzyni biegów, układu kierowniczego i skrzyni biegów. Z kolei w szybkim pokonywaniu zakrętów ma również pomagać nowa generacja amortyzatorów ze zintegrowanym zaworem, które są lżejsze i bardziej kompaktowe, a także pozwalają uzyskać szerszy zakres sił tłumienia. W trybie dynamic zawieszenie zostanie odpowiednio utwardzone, zwiększając precyzję prowadzenia. W komforcie będzie skuteczniej filtrować niedoskonałości jezdni.

RS4 fabrycznie wyposażone jest w 19-calowe felgi kute z aluminium w rozmiarze 265/35. Na życzenie pod nadkolami mogą znaleźć się 20-calowe obręcze z ogumieniem w rozmiarze 275/30. O skuteczne wytracanie prędkości mają dbać hamulce RS z perforowanymi tarczami kompozytowymi o średnicy 375 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Alternatywą mogą być ceramiczne hamulce RS z tarczami o średnicy 400 mm. 

RS4 Avant, jak przystało na kombi, może pochwalić się walorami praktycznymi. Bagażnik tego 450-konnego Audi pomieści 495 litrów lub nawet 1495 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Standardowo pokrywa bagażnika i wewnętrzna roleta są sterowane elektrycznie. Opcjonalnie dostępna jest możliwość otwierania i zamykania bagażnika przy pomocy bezdotykowych czujników.