Chevrolet zaprezentował najnowszą Corvette – C8. Samochód po raz pierwszy w historii ma silnik umieszczony centralnie. I to widać na pierwszy rzut oka, wystarczy bowiem spojrzeć na zupełnie inne proporcje. Mowa o znacznie krótszej przedniej części i wydłużonej tylnej…
Corvette C8 – dane techniczne
Dwudrzwiowy, dwuosobowy samochód sportowy dla mas mierzy 4630 mm długości, 1933 mm szerokości, zaledwie 1234 mm wysokości przy całkiem pokaźnym rozstawie osi wyrażanym wartością 2723 mm. Jego masa własna na sucho to 1527 kilogramów. Pod maską Za plecami podróżujących znajduje się umieszczony centralnie 6,2-litrowy silnik LT2 V8, wytwarzający moc 497 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub w nieco lepszym przypadku – 502 KM i 637 Nm, o ile kupujący decyduje się na opcjonalny pakiet Z51 Performance.
Moment obrotowy wędruje na tylną oś za pośrednictwem wyłącznie 8-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, co oznacza, że Chevrolet wycofał z oferty warianty z tradycyjną, ręczną skrzynią biegów. Producent nie ujawnił szczegółowych danych technicznych. Wiadomo jedynie, że sprint od 0 do 60 mph (96 km/h) ma trwać mniej niż 3 sekundy! Dla porównania Corvette C7 ZR1 z 2019 roku, o mocy 765 KM, na osiągnięcie takiej prędkości potrzebowało 2,85 sekundy.
W celu zmniejszenia masy własnej inżynierowie zastosowali lekkie komponenty, w tym aluminium oraz nową tylną belkę z włókna węglowego. Ponadto kilka elementów, w tym deska rozdzielcza i bagażnik, zostały stworzone z włókna szklanego. Dodatkowo zmodernizowano zawieszenie i układ kierowniczy. Standardowo auto wyposażone jest w 19- i 20-calowe felgi, okalane przez opony Michelin Pilot Sport ALS. O skuteczne wytracanie prędkości ma dbać układ hamulcowy Brembo z tarczami o wymiarach 321 mm z przodu i 339 mm z tyłu.
Corvette C8 – pakiet Z51 Performance
Poza wyższą mocą oferowaną w pakiecie Z51 Performance Package, nabywcy Corvette C8 zyskają dodatkowo sportowe zawieszenie, wydajniejszy układ chłodzenia i jeszcze bardziej złowieszczo brzmiący układ wydechowy, wraz z bardziej przyczepnymi Michelinami Pilot Sport 4S oraz tarczami o średnicy 345 mm z przodu i 350 mm z tyłu.
W fazie projektowania przykładano ogromną wagę do kwestii aerodynamicznych, stąd te liczne przetłoczenia i wloty powietrza. Ze względu na niewielki prześwit, standardem jest system pozwalający na podnoszenie przedniej osi o całe 40 mm w 2,8 sekundy. Można z niego korzystać korzystać do prędkości 39 km/h. Ciekawą opcją jest możliwość automatycznej aktywacji systemu na podstawie współrzędnych GPS-u.
Corvette C8 – wyposażenie
Stylistyka wnętrza jest podobna do tej, którą znamy z poprzedniej generacji Corvetty C7. Pod deską rozdzielczą znajduje się 12-calowy ekran, a na kierownicy umieszczono specjalny przycisk Z. Ten ostatni pozwala na dostosowanie ustawień układu jezdnego. Producent chwali się także wydajniejszym, szybszym i łatwiejszym w obsłudze systemie informacyjno-rozrywkowym, o wyższej rozdzielczości. Niestety, nie podano informacji o przekątnej ekranu.
Zastosowane materiały są wysokiej jakości. Niektóre elementy wykonane zostały z włókna węglowego i aluminium. Standardem jest system sterowania głosem oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Bardziej wymagający klienci mogą dopłacić za 14-głośnikowy system audio (zamiast 10-głosnikowego). Godnymi uwagi opcjami są m.in: podgrzewana kierownica, system zapamiętywania pozycji fotela kierowcy i pasażera. Nie zapomniano także o osobach, którzy cenią możliwość indywidualiazcji. Do wyboru są trzy opcje foteli oraz 6 motywów kolorystycznych wnętrza, w tym: czarny Jet Black, szary Sky Cool Gray, czerwony Adrenaline Red, białe Natural i Natural Dipped oraz dwukoolrowy niebiesko-czerwony Blue and Morello Red. Dostępne są pasy w 6 różnych kolorach.
Corvette C8 – cena
Produkcja Corvette C8 rozpocznie się pod koniec 2019 roku w fabryce Bowling Green w Kentucky. Z czasem Chevrolet ujawni więcej informacji o tym pojeździe. Jak dotąd potwierdzono, że jego cena wyjściowa ma być nie większa niż 60 000 dolarów (równowartość 230 000 zł).