Ford pokazał pierwsze zdjęcia nowego Mustanga Supercar. Auto w barwach fabrycznego zespołu już 14 lutego 2019 roku pojawi się na torze w ramach sesji treningowej do wyścigu Superloop Adelaide 500.
Technicznie rzecz biorąc nie jest to prawdziwy Mustang. Jedynie nadwozie nawiązuje do tego modelu. W rzeczywistości pod nim skrywa się podwozie Supercars drugiej generacji, zaprojektowane z myślą o oferowanych na lokalnym rynku sedanach. To tłumaczy także bardzo dziwne proporcje Mustanga Supercar.
Pojazd to wspólne dzieło Ford Performance, Shell V-Power i Tickford Racing Australia. Mustang uzyskał homologację 2019 Virgin Australia Supercars Championship. Dokładnie takim autem startować w zawodach będą trzy ekipy – Shell V-Power Racing wystawi dwa samochody, TIckford Racing trzy, a 23Red Racing – tylko jeden.
Debiutem Mustanga wzruszony jest dyrektor generalny Forda dla regionu australijskiego, Kay Hart:
To historyczny i ekscytujący moment dla wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt, zwiastujący początek sezonu 2019 dla Mustanga. Fani Mustanga oraz Forda czekali na ten niezwykły moment.
Z zewnątrz nie sposób pomylić wyścigowego Mustanga Supercar z drogowym odpowiednikiem. W oczy rzucają się ogromny spojler tylny oraz malowanie. Cała reszta nadwozia została zaprojektowana w taki sposób, by jak najbardziej odzwierciedlał wygląd zewnętrzny zwykłego Mustanga 5.0 V8.
Jak wspomniał Brian Novak, kierujący Ford Performance Motorsports, podczas opracowywania nowego Mustanga przydało się doświadczenie ze startów w innych seriach wyścigowych:
Supercar przeszedł przez dokładnie takie same procesy produkcji, co NASCAR Mustang, Mustang GT4, a także NHRA Funny Car Mustang. To sprawdzone sposoby działania, które sprawdziły się już wcześniej. Wystarczy wziąć za przykład Forda GT w Le Mans. Wyniesione stamtąd doświadczenie z powrotem przełożyliśmy na model drogowy.
Ford Performance nie ujawnił dokładnych danych technicznych najnowszego pojazdu. Jedyną wskazówką jest to, że model wpisuje się w techniczne wymogi. Oznacza to, że wykorzystuje 5-litrową jednostkę V8 o mocy 650 KM. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej przekazuje moment obrotowy na tylną oś. Masa własna pojazdu nie przekracza 1410 kilogramów.
Australijska seria Supercars V8
W serii Supercars startują takie pojazdy jak m.in. Holden Commodore ZB, Nissan Altima, czy Ford Mustang, który zastąpił Forda Falcona. W tegorocznej serii kierowcy będą rywalizować ze sobą na torach Albert Park Grand Prix Circuit w Melbourne, Symmons Plains Raceway w Launceston, Phillip Island Grand Prix Circuit w Phillip Island, Barbagallo Raceway w Perth, Winton Motor Raceway w Winton, Hidden Valley Raceway w Darwin, Reid Park Street Circuit w Townsville, Queensland Raceway w Ipswich, Bend Motorsport Park w Tailem Bend, Pukekohe Park Raceway w Pukekohe, Mount Panorama Motor Racing Circuit w Bathurst, Surfers Paradise Street Circuit w Gold Coast, Sandown International Motor Raceway w Melbourne i Newcastle Street Circuit w Newcastle.
Pierwsza seria treningowa ma rozpocząć się 14 lutego 2019 roku.
Więcej informacji o tej serii znajdziecie na stronie supercars.com.