• Home
  • Niusy
  • Mercedes-AMG A35 wyceniony w Polsce

Mercedes-AMG A35 wyceniony w Polsce

Mercedes-AMG A35 debiutuje na polskim rynku. Pod jego maską drzemie 2-litrowy silnik turbodoładowany o mocy 306 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracujący z 7-biegową przekładnią i systemem napędu na wszystkie koła.

Osiągi

Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. A ponieważ jest to pełnoprawny model AMG, standardowe wyposażenie A35 obejmuje usztywnione zawieszenie i aluminiową płytę pod silnikiem. System napędu na obie osie pochodzi z poprzedniej generacji A45, jednak w tym wydaniu jest jeszcze bardziej dopracowany. Standardowy rozkład momentu wynosi 50:50, jednak w razie konieczności te proporcje mogą się zmieniać w celu zapewnienia jak najlepszej trakcji.

Mercedes-AMG A35 w Polsce kosztuje od 188 500 zł. Ma 2-litrowy silnik o mocy 306 KM i 400 Nm. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Wyposażenie i systemy

Wszystkie Mercedesy-AMG A35 mają korzystać z najnowocześniejszego systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, który współpracuje z podwójnymi 7-calowymi wyświetlaczami. W wyposażeniu standardowym są także 18-calowe obręcze AMG, wieniec kierownicy w skórze Nappa, selektor pozwalający na wybór jednego spośród 5 trybów jazdy, dwustrefowa klimatyzacja, czy system dostępu bezkluczykowego. Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na wyposażenie AMG Executive, oferujące większy, 10,25-calowy wyświetlacz, podgrzewane fotele przednie, asystenta parkowania, skórzaną tapicerkę, czy elektrycznie składane lusterka zewnętrzne. Alternatywą jest pakiet Premium, bazujący na linii Executive, m.in. z lepszym systemem audio, tylnym podłokietnikiem, podświetlanymi klamkami, czy oświetleniem ambientowym we wnętrzu.

AMG Dynamic Select oferuje 5 trybów jazdy – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ i Indywidual. Wszystkie one wpływają na charakterystykę pojazdu, w tym reakcję silnika czy sposób pracy skrzyni biegów. W zależności od preferencji, czy aktualnych potrzeb, samochód może być bardziej nastawiony na sportowe lub komfortowe doznania. Tryb Slippery zoptymalizowano pod kątem jazdy po śliskiej nawierzchni. Inżynierowie postarali się, by auto zapewniało maksymalną stabilność. W efekcie A35 ogranicza moc silnika, spłaszczając krzywą momentu obrotowego. Zaś w programie komfort przekładnia będzie dążyć do jazdy na możliwie niskich obrotach, odwrotnie niż w przypadku Sport lub Sport+. Te ostatnie tryby mają dawać najwięcej przyjemności z jazdy.

Ciekawostką jest opcjonalna aplikacja AMG Track Pace, będąca rejestratorem danych przeznaczonym do wykorzystywania na torze. Jednocześnie zapisywanych jest 80 parametrów pojazdu, podawane są czasy okrążeń i sektorów. Aplikacja ponadto mierzy przyspieszenia i drogę hamowania. W bazie zapisane są trasy znanych torów wyścigowych, m.in. Nurburgringu i Spa-Francorchamps.

Ceny

Na polskim rynku ceny Mercedesa-AMG A35 zaczynają się od kwoty 188 500 zł.

Więcej informacji o tym samochodzie znajdziecie na oficjalnej stronie Mercedes-Benz Polska. Jeśli jednak szukacie kabrioletu AMG z gwiazdą w logo, sprawdźcie mój test Mercedesa C43 AMG Cabrio.