• Home
  • Niusy
  • Mercedes-Benz SL Grand Edition – komfort nad osiągi

Mercedes-Benz SL Grand Edition – komfort nad osiągi

Producent samochodów ze Stuttgartu zaprezentował specjalny model SL o nazwie Grand Edition. Występuje on w dwóch wariantach silnikowych – SL 400 i SL 500.

Klienci, którzy zdecydują się na zakup Mercedesa SL Grand Edition w wariancie 400 lub 500 mogą liczyć na szeroki zakres indywidualizacji. Do wyboru są m.in. kolory nadwozia: Obsidian Black, białym Designo Diamond White Bright, czy wiele odcieni szarości. Niezależnie od wyboru, przedni zderzak zostanie wykończony na wysoki połysk i wyposażony w elementy w matowym srebrze.

Modele Grand Edition na tle „zwykłych” SL-ów wyróżniają się 10-ramiennymi, kutymi felgami AMG z dwutonowym malowaniem w kolorach czarnym i srebrnym. Z przodu znajdziemy obręcze w rozmiarze 19 cali, a z tyłu – o cal większe. Subtelne plakietki Grand Edition znajdują się pomiędzy drzwiami a przednimi nadkolami. Prześwit pojazdu jest niższy o 10 mm ze względu na zastosowanie nowego zawieszenia sportowego.

Grand Edition na tle „zwykłych” SL-ów wyróżniają się 10-ramiennymi, kutymi felgami AMG z dwutonowym malowaniem w kolorach czarnym i srebrnym. Z przodu obręcze mają rozmiar 19 cali, a z tyłu – są o cal większe.

Wnętrza wszystkich SL Grand Edition będą wykończone skórą Designo Tundra Brown Pearl, włącznie z fotelami i wieńcem kierownicy. Standardem są także system ogrzewania szyi, masażu, dwustrefowa klimatyzacja, system wspomagania parkowania, czy pakiet Driving Assistance Plus.

Mercedes-Benz SL 400 i 500 Grand Edition – osiągi

Podobnie jak standardowy Mercedes-Benz SL 400, SL 400 Grand Edition wykorzystuje sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Niemieccy inżynierowie wykrzesali z niego moc 367 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala na osiągnięcie czasu sprintu od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Dla porównania, SL 500 Grand Edition napędza 4,6-litrowy V8, generujący 455 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu, pierwszą setkę „załatwia” w 4,3 sekundy.

Ceny SL 400 Grand Edition na niemieckim rynku rozpoczynają się od 114 811 euro, podczas gdy za mocniejszy wariant 500 przyjdzie nam zapłacić co najmniej 135 993 euro. To analogicznie 498 000 zł i 590 000 zł.