• Home
  • Niusy
  • Porsche Taycan Turbo S, czyli niemiecka odpowiedź na Teslę

Porsche Taycan Turbo S, czyli niemiecka odpowiedź na Teslę

Marka Porsche zaprezentowała Taycana, czyli w pełni elektryczny czterodrzwiowy samochód sportowy. Auto dysponuje mocą do 761 KM (przy wykorzystaniu funkcji overboost) i 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego! Pierwszymi wariantami Taycana, jakie trafią do sprzedaży, będą Turbo i Turbo S. Z czasem gama zostanie rozszerzona o odmianę Cross Turismo.

Najnowsze dzieło producenta ze Stuttgartu może pochwalić się bardzo opływowym nadwoziem o współczynniku oporu powietrza na poziomie 0,22 Cd. Pod względem stylistycznym, Taycan ma stanowić zapowiedź nowej ery tzw. czystego wzornictwa, przy jednoczesnym zachowaniu DNA designu Porsche. Sportowe aspiracje zdradza nisko poprowadzona linia dachu, szerokie nadkola tylne i wloty powietrza. Podobać się mogą bardzo smukłe słupki A, gwarantujące bardzo dobrą widoczność na wprost i na boki.

We wnętrzu Taycana znajdziemy centralnie umieszczony wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 10,9 cala, który może zostać opcjonalnie połączony z ekranem dla pasażera, tworząc zintegrowany szklany pas. Specjalnie z myślą o Taycanie na nowo został zaprojektowany cały interfejs użytkownika. Producent zapewnia, że obsługa jest inteligentna i intuicyjna i odbywa się za pomocą paneli dotykowych lub poprzez funkcję sterowania głosem. Co ciekawe, Porsche po raz pierwszy oferuje możliwość skonfigurowania wnętrza całkowicie pozbawionego wykończenia ze skóry. W jej miejscu pojawią się innowacyjne materiały pochodzące z recyklingu, co akcentuje nacisk kładziony na ekologię. Autem wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby oraz… ich bagaże, na które wygospodarowano 81 litrów w przednim bagażniku i 366 litrów w tylnym.

Porsche Taycan – napęd

Zarówno Taycan S i Taycan Turbo, korzystają z dwóch bardzo wydajnych jednostek elektrycznych, umieszczonych przy osobnych osiach, które napędzają. Dodatkowo takie rozwiązanie korzystnie wpływa na rozłożenie masy. Porsche chwali się, że moduły elektryczne mają najwyższą gęstość mocy (kW na litr objętości) spośród wszystkich elektrycznych zespołów napędowych dostępnych na rynku. Silniki współpracują z dwustopniową przekładnią konstrukcji Porsche, umieszczoną przy tylnej osi. Pierwszy bieg zapewnia świetne osiągi, drugi zaś został dostrojony pod kątem ekologicznej jazdy. Niemieccy inżynierowie dopracowali także system odzyskiwania energii, którego potencjalna moc tzw. rekuperacji, jest znacznie wyższa niż u konkurentów.

Elektryczne Porsche mierzy 4963 mm długości, 1966 mm szerokości, przy rozstawie osi wynoszącej 2900 mm. Odmiana Turbo oferuje do 680 KM z funkcją overboost, podczas gdy Turbo S – do 760 KM. Sprint od 0 do 100 km/h trwa analogicznie 3,3 s i 2,8 s, a do 200 – 10,6 s i 9,8 s. Prędkość maksymalna dla obu wariantów została ograniczona elektronicznie do 260 km/h. 93,4 kWh baterię litowo-jonową można naładować do poziomu 80% w zaledwie 22,5 minuty, zaś uzyskanie zasięgu na poziomie 96 km potrwa zaledwie 5 minut pod warunkiem użycia ładowarki o mocy 270 kW. Zasięg według standardu WLTP wynosi do 450 km dla Turbo i 412 km dla Turo S-a.

Porsche Taycan – ceny

Już można składać zamówienia na Taycana. Należy przygotować przynajmniej 650 000 zł za odmianę Turbo i 790 000 zł za odmianę Turbo S.

Dodaj komentarz