• Home
  • Niusy
  • Porsche zaprezentowało kolejną generację 911

Porsche zaprezentowało kolejną generację 911

Zła wiadomość dla producentów, którzy swoje nowe modele postanowili zaprezentować podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Los Angeles. Całe show skradło Porsche 911, czyli auto mogące po raz kolejny przewrócić do góry nogami rozkład sił w segmencie samochodów sportowych.

Niemiecki producent ze Stuttgartu kontynuuje 55-letnią historię „dziewięćsetjedenastki”. Jak dotąd powstało zaledwie 7 generacji. Nic więc dziwnego, że debiut kolejnych z nich wzbudza aż tak duże emocje. Ósma generacja, oznaczona numerem 992, ma być jeszcze lepsza od swoich poprzedników, co oznacza, że cele same w sobie są… ambitne. Pod względem stylistycznym po raz kolejny obyło się bez rewolucji. Najnowsza generacja stanowi jedynie rozwinięcie koncepcji. Zdaniem wielu, wprowadzone zmiany w ujęciu wszystkich generacji są najskromniejsze w historii. I coś w tym jest – patrząc się na pierwsze zdjęcia można przypuszczać, że to 991 po gruntownym faceliftingu.

Wygląd

Z przodu pojawiły się nieco przeprojektowane przednie światła maska i wloty powietrza. Zmieniono kształt LED-ów do jazdy dziennej oraz powiększono nadkola. Największe zmiany objęły tył pojazdu – tylne światła zostały połączone niczym w dotychczasowych modelach 911 w odmianie z napędem na obie osie. Nowy jest zderzak i umieszczone centralnie trzecie światło stopu.

Kształt nadwozia tradycyjnie pozostał taki sam, z małą różnicą – linii nie „zaburzają” klamki, które są teraz wysuwane. W przypadku standardowej odmiany Carrera, nadkola wypełniać będą 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu. W przypadku mocniejszej „S-ki” będą one odpowiednio o jeden cal większe. Spośród trudniej dostrzegalnych rzeczy, zwiększono zwis przedni w celu spełnienia aktualnych przepisów dotyczących ochrony pieszych przed uderzeniami.

Wewnątrz zmieniło się nieco więcej. Wprowadzono nowy zestaw wskaźników pod deską rozdzielczą, przeprojektowano drążek do zmiany przełożeń skrzyni biegów oraz dodano nowy, większy, 10,9-calowy ekran systemu multimedialnego. Przy czym zdaniem projektantów Porsche, inspiracją dla niektórych rozwiązań stylistycznych stanowiło wnętrze 911 z lat 70. Poprawiła się także przestrzeń za sprawą nieco dłuższego rozstawu osi.

Nawet jeśli nowa 911 wygląda znajomo, to tak naprawdę pozory. Najwięcej zmian zastosowano tam, gdzie tego nie widać na pierwszy rzut oka. „Dziewięćsetjedenastkę” ma napędzać ulepszony, 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik twin-turbo z kolektorem dolotowym wykonanym z odlewanego ciśnieniowo aluminium.

Porsche 911 992 zadebiutowało w Los Angeles. Carrera ma 385 KM, a Carrera S – 450 KM. Ceny zaczynają się od 120 125 euro w Niemczech.

Porsche 911 992 2020 – silniki

W przypadku bazowego wariantu 911 Carrera, moc ma być wyższa o 15 KM względem modelu, który zastępuje. Oznacza to 385 KM zamiast 370 KM. Porsche obiecuje dwukrotnie wyższy przyrost mocy w modelu „S” – 450 KM zamiast 420 KM. Ten ostatni wariant tylnonapędowy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebuje 3,7 sekundy i o 0,1 s mniej w porównaniu odmiany 4S z napędem na obie osie. To o 0,4 s szybciej od poprzednika. Różnica może być większa na korzyść najnowszego modelu o kolejne 0,2 s w razie zamówienia wersji z pakietem Sport Chrono Package. Prędkość maksymalna wynosi 308 km/h lub 306 km/h, na korzyść zwykłej „S-ki”. Zużycie paliwa według europejskiego standardu ma oscylować około 9 l/100 km.

Na podobnym przyroście mocy skorzystać mają pozostałe warianty 911. Co istotne, Carrera i Carrera S wciąż będą dostępne z tradycyjną ręczną przekładnią o 7 przełożeniach w standardzie. Alternatywą ma być 8-biegowy automat produkcji ZF, który zastąpi znane i chwalone PDK. Opcjonalnie oba warianty będą mogły zostać wyposażone w tylną oś skrętną.

Zupełną nowością jest tryb jazdy w deszczu, który współpracuje ze specjalnymi sensorami umożliwiającymi sprawdzenie ilości wody na drodze i umożliwia dostosowanie działania systemu kontroli stabilności i ABS-u, a w razie potrzeby może ostrzec kierowcę.

Jak przystało na zupełnie nową generację samochodu, 911 została uzbrojona po zęby w najnowsze technologie, także z zakresu bezpieczeństwa, w tym m.in. asystenta hamowania (standard), mającego na celu pomoc w unikaniu kolizji lub minimalizowanie skutków. Spośród wyposażenia opcjonalnego po raz pierwszy na liście znajdzie się kamera termowizyjna „Night Vision Assist”.

Ceny

Ceny Carrery S w Niemczech zaczynają się od 120 125 euro. Za 4S należy dopłacić 7854 euro, co oznacza pełną kwotę 127 979 euro, wliczając VAT. Już teraz można składać zamówienia, ale nie ma co liczyć na dostawę przed drugą połową 2019.