Prawie dwa tygodnie po odsłonięciu 718 T, Porsche wprowadziło na rynek odświeżoną odmianę Caymana GT4 Clubsport.
Samochód napędza sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.8 litra i mocy 425 KM. Jednostka współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną PDK, przekazującą 425 Nm maksymalnego momentu obrotowego na tylną oś. Cayman GT4 Clubsport wyróżnia się m.in. wzmocnionym kołem dwumasowym, elektronicznym modułem sterującym zoptymalizowanym pod kątem wyścigów, a także drzwiami i spojlerem wykonanymi z naturalnych włókien kompozytowych, pozyskiwanych w procesie produkcji artykułów rolniczych takich jak włókna lniane i konopne. Jak twierdzi niemiecka firma ze Stuttgartu, powstałe w ten sposób komponenty mają podobną masę i sztywność w stosunku do odpowiedników wyprodukowanych z włókna węglowego.
Masa własna Porsche 718 Caymana GT4 Clubsport wynosi 1320 kilogramów. Jak przystało na samochód wyścigowy z krwi i kości, jego wnętrze pozbawiono zbędnych elementów. Nowe są obręcz kierownicy, klatka bezpieczeństwa oraz kubełkowy fotel wyścigowy z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.
Wyczynowa odmiana Caymana została zaprojektowana wyłącznie w jednym celu – jak najwyższej efektywności na torze. Lepsze właściwości jezdne ma zapewniać lekkie przednie zawieszenie sprężynowe, pochodzące od 911 GT3 Cup. Standardem są również blokada tylnego mechanizmu różnicowego i wyścigowy układ hamulcowy z 15-calowymi stalowymi tarczami na wszystkich czterech kołach.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport – ceny
Klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji. Podstawowym wariantem jest „Trackday”, za który przyjdzie nam zapłacić kwotę 134 000 euro (około 575 000 zł), bez VAT-u. Za tę cenę otrzymamy samochód wyścigowy zaprojektowany z myślą o amatorach, wyposażony w 80-litrowy zbiornik paliwa, dedykowane amortyzatory, hamulce z systemem ABS, system kontroli trakcji dostrojony pod jazdę torową, a także klimatyzację.
Dla bardziej doświadczonych kierowców przygotowano odmianę „Competition”, jeszcze bardziej ukierunkowaną pod kątem jazdy torowej. Kosztuje 178 955 euro i ma regulowane amortyzatory, zintegrowany system air jack, czy układ hamulcowy pozwalający na odpowiednie dostosowanie siły hamowania między osiami. Standardem są również automatyczny system gaśniczy, obręcz kierownicy z systemem pozwalającym na szybki demontaż, czy powiększony do 115 litrów zbiornik paliwa.
Obie wersje już są dostępne na zamówienie. Pierwsze dostawy mają rozpocząć się w lutym. Więcej informacji dowiecie się z oficjalnej strony producenta – porsche.com. Jeśli szukacie emocjonującego samochodu w innym wydaniu, możecie zainteresować się m.in. Mercedesem-AMG GT R Pro lub McLarenem Speedtailem.
Co ciekawe, 718 Cayman GT4 Clubsport jest następcą modelu zaprezentowanego w 2015 roku. Poprzednik legitymował się mocą 385 KM i 420 Nm, przy masie 1300 kg, co dawało stosunek masy do mocy 3,37 kg/KM. Jego prędkość maksymalna oscylowała wokół 295 km/h.