• Home
  • Niusy
  • Torowa „zabawka”, czyli Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Torowa „zabawka”, czyli Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Prawie dwa tygodnie po odsłonięciu 718 T, Porsche wprowadziło na rynek odświeżoną odmianę Caymana GT4 Clubsport.

Samochód napędza sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.8 litra i mocy 425 KM. Jednostka współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną PDK, przekazującą 425 Nm maksymalnego momentu obrotowego na tylną oś. Cayman GT4 Clubsport wyróżnia się m.in. wzmocnionym kołem dwumasowym, elektronicznym modułem sterującym zoptymalizowanym pod kątem wyścigów, a także drzwiami i spojlerem wykonanymi z naturalnych włókien kompozytowych, pozyskiwanych w procesie produkcji artykułów rolniczych takich jak włókna lniane i konopne. Jak twierdzi niemiecka firma ze Stuttgartu, powstałe w ten sposób komponenty mają podobną masę i sztywność w stosunku do odpowiedników wyprodukowanych z włókna węglowego.

Masa własna Porsche 718 Caymana GT4 Clubsport wynosi 1320 kilogramów. Jak przystało na samochód wyścigowy z krwi i kości, jego wnętrze pozbawiono zbędnych elementów. Nowe są obręcz kierownicy, klatka bezpieczeństwa oraz kubełkowy fotel wyścigowy z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

Wyczynowa odmiana Caymana została zaprojektowana wyłącznie w jednym celu – jak najwyższej efektywności na torze. Lepsze właściwości jezdne ma zapewniać lekkie przednie zawieszenie sprężynowe, pochodzące od 911 GT3 Cup. Standardem są również blokada tylnego mechanizmu różnicowego i wyścigowy układ hamulcowy z 15-calowymi stalowymi tarczami na wszystkich czterech kołach.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport – ceny

Klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji. Podstawowym wariantem jest „Trackday”, za który przyjdzie nam zapłacić kwotę 134 000 euro (około 575 000 zł), bez VAT-u. Za tę cenę otrzymamy samochód wyścigowy zaprojektowany z myślą o amatorach, wyposażony w 80-litrowy zbiornik paliwa, dedykowane amortyzatory, hamulce z systemem ABS, system kontroli trakcji dostrojony pod jazdę torową, a także klimatyzację.

Dla bardziej doświadczonych kierowców przygotowano odmianę „Competition”, jeszcze bardziej ukierunkowaną pod kątem jazdy torowej. Kosztuje 178 955 euro i ma regulowane amortyzatory, zintegrowany system air jack, czy układ hamulcowy pozwalający na odpowiednie dostosowanie siły hamowania między osiami. Standardem są również automatyczny system gaśniczy, obręcz kierownicy z systemem pozwalającym na szybki demontaż, czy powiększony do 115 litrów zbiornik paliwa.

Obie wersje już są dostępne na zamówienie. Pierwsze dostawy mają rozpocząć się w lutym. Więcej informacji dowiecie się z oficjalnej strony producenta – porsche.com. Jeśli szukacie emocjonującego samochodu w innym wydaniu, możecie zainteresować się m.in. Mercedesem-AMG GT R Pro lub McLarenem Speedtailem.

Co ciekawe, 718 Cayman GT4 Clubsport jest następcą modelu zaprezentowanego w 2015 roku. Poprzednik legitymował się mocą 385 KM i 420 Nm, przy masie 1300 kg, co dawało stosunek masy do mocy 3,37 kg/KM. Jego prędkość maksymalna oscylowała wokół 295 km/h.