• Home
  • Niusy
  • Volvo XC60 i V60 otrzymają 415-konne wersje T8 Polestar

Volvo XC60 i V60 otrzymają 415-konne wersje T8 Polestar

Szwedzki producent samochodów rozszerzy gamę silnikową modeli XC60 i V60 o nowy wariant hybrydowy plug-in o mocy 415 KM. Jednostka została opracowana przy współpracy z firmą Polestar, należącą do Volvo i specjalizującą się w produkcji pojazdów o sportowym charakterze. Dostroili oni także kluczowe z perspektywy właściwości jezdnych komponenty.

Zoptymalizowano oprogramowanie 2-litrowego silnika i działanie napędu na obie osie. W efekcie więcej momentu obrotowego jest dostępna od niższych wartości, a sam system ma bardziej tylnonapędową charakterystykę. Nowością jest specjalne zawieszenie Ohlins, w którym zastosowano amortyzatory ze specjalnymi zaworami, mającymi za zadanie jeszcze szybsze reagowanie na wszelkie niedoskonałości jezdni, podczas gdy przedni wspornik ma usztywniać konstrukcję, zapewniając większą precyzję prowadzenia.

Dwulitrowy silnik od Polestara generuje 415 km I 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Kolejnym wyróżnikiem topowego wariantu T8 Polestar jest jeszcze wydajniejszy układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami, wykończonymi złotym kolorem, a także kute felgi. Nowe modele wyposażono w czarne chromowane rury wydechowe, czarną osłonę chłodnicy o wysokim połysku, subtelne poszerzenia nadkoli oraz emblematy „Polestar Engineered” z przodu i z tyłu.

Wewnątrz specjalne odmiany XC60 i V60 poznamy po zestawie złotych pasów bezpieczeństwa oraz wstawkami przywodzącymi na myśl węgiel drzewny. Standardem jest tapicerka skórzano-tekstylna Nappa, sportowa kierownica oraz aluminiowe detale.

Zdaniem dyrektora generalnego Volvo Car USA – Andersa Gustafssona – nowy wariant natychmiast okazał się dużym sukcesem:

Zaledwie godzinę po zaprezentowaniu S60 od Polestar, wszystkie 20 sztuk zostało wyprzedanych. Dostrojone przez Polestara XC60 i V60 oferują dodatkową dozę wydajności do modeli, które i tak mogą poszczycić się wysoką mocą i świetnymi właściwościami jezdnymi.

Jak dotąd nie ujawniono danych technicznych i cen obu modeli. Wiadomo jedynie, że XC60 T8 „Polestar Engineered” nie będzie limitowane do 20 sztuk, jak to jest w przypadku V60. Oba auta powstały z myślą o rynku amerykańskim, nie wiadomo czy trafią do Europy. Pierwsze egzemplarze mają zostać dostarczone właścicielom latem tego roku.