• Home
  • Niusy
  • Zmiany w Lexusie RC F na 2020 rok i hardcorowa limitowana wersja Track Edition.

Zmiany w Lexusie RC F na 2020 rok i hardcorowa limitowana wersja Track Edition.

Mam nadzieję, że do polskiego parku prasowego trafi w 2020 roku egzemplarz Track Edition, o czym za chwilę i na deser. Zaczniemy od ‘podstawowej wersji RC F’.

Fantastyczna, a zarazem najważniejsza informacja – w Lexie zostaje wolnossące 5.0 V8! Puryści, fani marki, a także inni potencjalni nabywcy powinni mieć powody do zadowolenia.

Ze wszystkich prasowych informacji wynika, że obie wersje zostały upgrade’owane pod względem mechanicznym i jeszcze lepiej będą się prowadzić. Jednym z podstawowych założeń była redukcja masy. Świetna wiadomość biorąc pod uwagę, że dotychczasowy RC F stał się jednym z moich ulubionych samochodów. Perfekcyjne połączenie auta sportowego i GT będzie teraz jeszcze lepsze!

Zmian zewnętrznych nie za dużo, ale zauważalne. Przede wszystkim przeprojektowano przednie i tylne lampy wraz ze zderzakiem. Te pierwsze wyposażone będą w diody LED oraz zintegrowane światła do jazdy dziennej. Przedni zderzak został delikatnie przeprojektowany i otrzymał na całej szerokości splitter.

Najważniejszym celem inżynierów było obniżenie masy samochodu. Czasami mam wrażenie, że jesteśmy wszyscy na podsłuchu, a może po prostu takie opinie konstruktorzy biorą sobie do serca. Nadwaga to często argument stawiający Lexusa w złym świetle. Zgodzę się, że dla lepszego prowadzenia powinna być niższa masa. W aktualnym modelu podczas moich testów i tak ta nadwaga jakoś specjalnie nie przeszkadzała. Przejechałem RC F-em spokojnie ponad 2 tysiące kilometrów – często dostawał naprawdę w kość i uważam, że to auto genialnie się prowadzi.Wracając do redukcji masy modyfikacji uległo zawieszenie. Na tylnej osi zastosowano wydrążone półosie zamiast pełnych. Pojawiło się trochę elementów aluminiowych dla obniżenia wagi, usztywniono tuleje wahaczy tylnego zawieszenia, mocowanie drążka kierowniczego i mocowanie silnika. Żeby nie było mało dobrano się również do kolektora ssącego i kompresora klimatyzacji – oba te elementy zostały pomniejszone tym samym zgubiono trochę kilogramów z przedniej części samochodu.

Lexus RC F 2020 – moc i osiągi

Moc auta uległa bardzo małej zmianie, do stajni dołączyło 5 rumaków i 8 Nm, jednak pojawiają się rozbieżne informacje na ten temat. Jedni twierdzą, że będą teraz 472 KM, inni że 479 KM i 536 Nm. Zmianom natomiast nie uległa automatyczna skrzynia z ośmioma przełożeniami, chociaż otrzymała wydłużony finalny bieg. Od teraz w standardzie samochód będzie wyposażony w system procedury startu – launch control. To coś czego brakowało poprzednikowi – czytaj aktualnemu jeszcze modelowi. Z tymi zmianami RCF ma teraz przyspieszać w czasie 4,2 s do setki, czyli o 0,3 s lepiej niż poprzednik.

Tyle dobroci, a to jeszcze nie koniec. Tytułowa wersja Track Edition posiada wszystkie powyższe modyfikacje i dodatkowo mocno odelżony tytanowy układ wydechowy, który zapewne będzie jeszcze lepiej brzmiał . W zasadzie względem poprzedniej generacji RCFjest lżejszy o 80 kg.Utratę wagi wspomaga dodatkowo układ hamulcowy węglowo-ceramiaczny od firmy Brembo i felgi BBS Forged. Na zewnątrz – przedni i boczne spliterry, maska,dach i tylny spojler wykonane z włókna węglowego. Ten ostatni dodatkowo generuje 26 kg docisku na tylną oś i jest najbardziej charakterystycznym i odróżniającym się elementem Track Edition od normalnej wersji. Dzięki tym zabiegom Track Edition  będzie jeszcze szybszy w sprincie do 100 (0-96 km/h w czasie 3,96 s). Dedykowany kolor zewnętrzny Ultra White i Nebula Gray to jeszcze jeden element, którym można na szybko rozróżnić pomiędzy sobą obie wersje Lexusa RC F.

Produkcja tych obu samochodów rozpoczyna się już w marcu tego roku. Ja się już nie mogę doczekać, a Wy?