• Home
  • Test Drive
  • Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!
Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej pory zmierza zdecydowanie w dobrym kierunku. Tak też się stało, wszystkie kolejno wchodzące na rynek modele posiadają bardzo atrakcyjny i nowoczesny design. Przede wszystkim dbałość o detale i wygląd wnętrza nowych Peugeotów wychodzi pewnym krokiem na przód, pozostawiając konkurencję w tyle. Poliftowa wersja 3008 zyskała zdecydowanie bardziej dynamiczny wygląd dzięki przeprojektowanemu przodowi, od teraz Lew wygląda jak prawdziwy zwierz z nowymi światłami do jazdy dziennej przypominającymi kły drapieżnika. Tył samochodu zyskał nowe światła, ale najważniejszą dla mnie nowością jest 300 konna jednostka hybrydowa, która wyposażona jest nareszcie w napęd na 4 koła.

Ot taka zmiana moim zdaniem powinna mieć zauważalny wpływ na słupkach sprzedażowych modelu. Hybryda w wersji plug-in okazuje się być najbardziej zaskakująca na drodze. Peugeot z tym silnikiem jest obecnie chyba najlepszym ‘Sleeperem’, dostępnym w polskich salonach. Przyspieszenie do pierwszej setki potrafi otworzyć szeroko oczy i rozdziawić paszczę ze zdziwienia. Deklarowane przez producenta 6.1s do 100 kmh w rzeczywistości jest o sekundę lepsze. Mój najlepszy wynik to 5.15s, a regularne pomiary wskazywały na przyspieszenie rzędu 5.3-5.4s.

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack

Ciekawe, że samochód kompletnie nie emanuje swoimi możliwościami, nie jest to też wersja wyposażenia sygnowana sportowymi doznaniami. Dlatego ten samochód może wzbudzać nie lada zaskoczenie swoimi osiągami. Z drugiej strony cała reszta poza osiągami nie idzie w parze. Szczególnie jeśli chodzi o zawieszenie, jest ono zdecydowanie za komfortowe w stosunku do osiągów, ale może tak miało być. Hybrydy mają dużo zalet, chociaż w niektórych przypadkach odbija się to mniej lub bardziej na pewnych wartościach samochodu. Tutaj zdecydowanie ucierpiało miejsce w bagażniku, pojemność baku paliwa i oczywiście spora masa własna.

Niepozorny, szybki i świetnie wyposażony Peugeot 3008 to zdecydowanie pozycja godna poświęcenia największej uwagi w swoim segmencie.

Po więcej wrażeń z jazdy zapraszam na mój kanał YT.

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack

 

Dane techniczne, cena – Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack

 

Silnik: 1.6 Hybrid4

Moc: 300 KM

Vmax: 235 kmh

0 - 100 kmh – 6.1s (Producent)

0 – 100 kmh – 5.15s na zmierzone (Racebox)

Spalanie:

0-9 L miasto

6-7 L trasa

Cena testowanego: ca. 214000 pln