W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej pory zmierza zdecydowanie w dobrym kierunku. Tak też się stało, wszystkie kolejno wchodzące na rynek modele posiadają bardzo atrakcyjny i nowoczesny design. Przede wszystkim dbałość o detale i wygląd wnętrza nowych Peugeotów wychodzi pewnym krokiem na przód, pozostawiając konkurencję w tyle. Poliftowa wersja 3008 zyskała zdecydowanie bardziej dynamiczny wygląd dzięki przeprojektowanemu przodowi, od teraz Lew wygląda jak prawdziwy zwierz z nowymi światłami do jazdy dziennej przypominającymi kły drapieżnika. Tył samochodu zyskał nowe światła, ale najważniejszą dla mnie nowością jest 300 konna jednostka hybrydowa, która wyposażona jest nareszcie w napęd na 4 koła.
Ot taka zmiana moim zdaniem powinna mieć zauważalny wpływ na słupkach sprzedażowych modelu. Hybryda w wersji plug-in okazuje się być najbardziej zaskakująca na drodze. Peugeot z tym silnikiem jest obecnie chyba najlepszym ‘Sleeperem’, dostępnym w polskich salonach. Przyspieszenie do pierwszej setki potrafi otworzyć szeroko oczy i rozdziawić paszczę ze zdziwienia. Deklarowane przez producenta 6.1s do 100 kmh w rzeczywistości jest o sekundę lepsze. Mój najlepszy wynik to 5.15s, a regularne pomiary wskazywały na przyspieszenie rzędu 5.3-5.4s.
Ciekawe, że samochód kompletnie nie emanuje swoimi możliwościami, nie jest to też wersja wyposażenia sygnowana sportowymi doznaniami. Dlatego ten samochód może wzbudzać nie lada zaskoczenie swoimi osiągami. Z drugiej strony cała reszta poza osiągami nie idzie w parze. Szczególnie jeśli chodzi o zawieszenie, jest ono zdecydowanie za komfortowe w stosunku do osiągów, ale może tak miało być. Hybrydy mają dużo zalet, chociaż w niektórych przypadkach odbija się to mniej lub bardziej na pewnych wartościach samochodu. Tutaj zdecydowanie ucierpiało miejsce w bagażniku, pojemność baku paliwa i oczywiście spora masa własna.
Niepozorny, szybki i świetnie wyposażony Peugeot 3008 to zdecydowanie pozycja godna poświęcenia największej uwagi w swoim segmencie.
Po więcej wrażeń z jazdy zapraszam na mój kanał YT.
Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack
Dane techniczne, cena – Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack
Silnik: 1.6 Hybrid4
Moc: 300 KM
Vmax: 235 kmh
0 - 100 kmh – 6.1s (Producent)
0 – 100 kmh – 5.15s na zmierzone (Racebox)
Spalanie:
0-9 L miasto
6-7 L trasa
Cena testowanego: ca. 214000 pln