W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał się dwóch wersji, za którymi oglądali się wszyscy panowie poszukujący czegoś więcej niż tylko 4 kółek i kierownicy.
Dwie sportowe edycje francuskiego sedana były tak naprawdę natchnieniem i przodkami aktualnego najmocniejszego seryjnie w historii marki modelu 508 PSE, który posiada 360 KM i przyspiesza w nieco ponad 5 sekund do pierwszej setki.
Chodzi oczywiście o Peugeota 405 Mi16 X4, który posiadał 16 zaworowy silnik, napęd na 4 koła oraz 157 KM, a pierwszą setkę osiągał nieco w ponad 8 sekund. Do tego samochodu mam specjalny sentyment, bo Tata takim kiedyś jeździł. Pamiętam, że prowadziłem ten samochód u Taty na kolanach.
Późniejsza i mocniejsza wersja to T16, która wyposażona była w turbosprężarkę i generowała 200 KM, a chwilowo z overboostem 220 KM.
Po ponad 30 latach mamy na rynku 360 konnego sedana, który przy modelu 405 wygląda jak pojazd kosmiczny zarówno w środku jak i na zewnątrz. Hybryda typu plug in łączy w sobie silnik o pojemności 1.6 oraz dwa elektryczne silniki. Razem napędzają obie osie, dzięki czemu samochód przyspiesza w 5.2 sekundy według danych producenta.
Po relację z jazd Peugeotem 508 PSE zapraszam na mój kanał Youtube, film zamieszczam poniżej.
Peugeot 508 PSE Hybrid Plug-In - 360 KM
Dane techniczne Peugeot 508 PSE:
Silnik: 1.6 Turbo + 2 silniki elektryczne
Moc: 360 KM 0-100 kmh: 5.2s (producent) 0-100 kmh: 5.5-5.7s (racebox)
Waga: 1850 kg