Niusy

BMW X5 i X6 w wersji M Competition mają 625 KM

BMW X5 i X6 w najmocniejszych wariantach M Competition, zadebiutowały podczas ostatniego weekendu wyścigowego serii DTM na niemieckim torze Hockenheim. Oba auta napędzane są tą samą 4,4-litrową jednostką M TwinPower Turbo V8 o mocy 600 KM i 750 Nm w wersji M lub 625 KM i 750 Nm w wersji M Competition. 

BMW X5 M i BMW X6 M – osiągi

Silnik współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic M, przekazującą moment obrotowy do specjalnie zestrojonego napędu na obie osie, wyposażonego w aktywny mechanizm różnicowy M. Osiągi jakimi legitymują się X5 M i X6 M są dokładnie takie same – sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet M Driver’s Package zwiększy tę ostatnią wartość do 290 km/h. W przypadku wariantów Competition przyspieszenie do setki potrwa o 0,1 s krócej. BMW obiecuje, że klienci będą mieli szeroki zakres indywidualizacji dzięki gamie akcesoriów M Performance Parts, spełniających najwyższe wymagania w zakresie konstrukcji i aerodynamiki.

Standardem są większe wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe (w rozmiarze 395 mm z przodu i 380 mm z tyłu) wyprodukowane z lekkich materiałów, które mają zapewniać jeszcze lepsza reakcję na gaz i wysoką stabilność w ekstremalnych warunkach. Skrywają się za standardowymi felgami w rozmiarze 21 cali lub opcjonalnymi, większymi o jeden cal. 

O jak najlepsze prowadzenie ma dbać adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, układem kierowniczym M Servotronic oraz układem kontroli stabilności DSC (Dynamic Stability Control) z trybem M Dynamic.

Z zewnątrz BMW X5 M i X6 M poznamy m.in. po przeprojektowanych zderzakach, nowej osłonie chłodnicy, szerszych nadkolach, aerodynamicznych lusterkach bocznych, czterech końcówkach układu wydechowego. We wnętrzu znajdziemy fotele wielofunkcyjne M z tapicerką BMW Individual ze skóry Merino o delikatnej fakturze oraz ekskluzywną tapicerkę skórzaną w modelach Competition. Wyposażenie standardowe obejmuje BMW Live Cockpit Professional z nawigacją, asystentem parkowania i inteligentnym asystentem osobistym BMW. 

BMW X5 M i BMW X6 M – ceny

Najmocniejsze warianty X5 i X6 trafią do sprzedaży wiosną przyszłego roku. Ceny na rynku amerykańskim mają startować od 105 100 dolarów za odmianę X5 M, 114 100 dolarów za X5 M Competition, 108 600 dolarów za X6 M i 117 600 dolarów za X6 M Competition.

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu