Test Drive

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej pory zmierza zdecydowanie w dobrym kierunku. Tak też się stało, wszystkie kolejno wchodzące na rynek modele posiadają bardzo atrakcyjny i nowoczesny design. Przede wszystkim dbałość o detale i wygląd wnętrza nowych Peugeotów wychodzi pewnym krokiem na przód, pozostawiając konkurencję w tyle. Poliftowa wersja 3008 zyskała zdecydowanie bardziej dynamiczny wygląd dzięki przeprojektowanemu przodowi, od teraz Lew wygląda jak prawdziwy zwierz z nowymi światłami do jazdy dziennej przypominającymi kły drapieżnika. Tył samochodu zyskał nowe światła, ale najważniejszą dla mnie nowością jest 300 konna jednostka hybrydowa, która wyposażona jest nareszcie w napęd na 4 koła.

Ot taka zmiana moim zdaniem powinna mieć zauważalny wpływ na słupkach sprzedażowych modelu. Hybryda w wersji plug-in okazuje się być najbardziej zaskakująca na drodze. Peugeot z tym silnikiem jest obecnie chyba najlepszym ‘Sleeperem’, dostępnym w polskich salonach. Przyspieszenie do pierwszej setki potrafi otworzyć szeroko oczy i rozdziawić paszczę ze zdziwienia. Deklarowane przez producenta 6.1s do 100 kmh w rzeczywistości jest o sekundę lepsze. Mój najlepszy wynik to 5.15s, a regularne pomiary wskazywały na przyspieszenie rzędu 5.3-5.4s.

Ciekawe, że samochód kompletnie nie emanuje swoimi możliwościami, nie jest to też wersja wyposażenia sygnowana sportowymi doznaniami. Dlatego ten samochód może wzbudzać nie lada zaskoczenie swoimi osiągami. Z drugiej strony cała reszta poza osiągami nie idzie w parze. Szczególnie jeśli chodzi o zawieszenie, jest ono zdecydowanie za komfortowe w stosunku do osiągów, ale może tak miało być. Hybrydy mają dużo zalet, chociaż w niektórych przypadkach odbija się to mniej lub bardziej na pewnych wartościach samochodu. Tutaj zdecydowanie ucierpiało miejsce w bagażniku, pojemność baku paliwa i oczywiście spora masa własna.

Niepozorny, szybki i świetnie wyposażony Peugeot 3008 to zdecydowanie pozycja godna poświęcenia największej uwagi w swoim segmencie.

Po więcej wrażeń z jazdy zapraszam na mój kanał YT.

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack

 

Dane techniczne, cena – Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM Allure Pack

 

Silnik: 1.6 Hybrid4

Moc: 300 KM

Vmax: 235 kmh

0 - 100 kmh – 6.1s (Producent)

0 – 100 kmh – 5.15s na zmierzone (Racebox)

Spalanie:

0-9 L miasto

6-7 L trasa

Cena testowanego: ca. 214000 pln

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu

Skoda Octavia iV RS – hybrydowe RS. Mały przerost formy nad treścią?

Wszystko sprowadza się do rasowego nazewnictwa - pod podobną banderą jeżdżą samochody o mocy grubo…

2 lata temu