Niusy

Mercedes-AMG GT4 63 S – Polska przedpremiera

Niedawno byłem na polskiej przedpremierze Mercedesa AMG GT 4. Jest to już trzeci model skonstruowany od podstaw przez AMG. Pierwszym takim samochodem był SLS AMG, którego w 2014 roku zastąpił aktualnie produkowany model AMG GT.

AMG GT 4 jest bezpośrednim konkurentem dla Panamery. Byłem na prezentacji, widziałem i słyszałem, jak brzmi topowa wersja 63 S. Muszę przyznać, że robi odpowiednie wrażenie i cieszę się, że producenci toczą ze sobą zdrową walkę. Dzięki konkurencji, jak to w życiu bywa, nikt nie spoczywa na laurach, a każdy stara się dać z siebie jak najwięcej.

Jedną z najciekawszych zalet Mercedesa jest tryb „Drift” dający możliwość całkowitego odłączenia napędu. Samochód jest wtedy napędzany tylko na tylną oś. Posunięcie z pewnością pozytywnie wpływa na decyzję zakupową wielu potencjalnych klientów. Odwieczny dylemat zakupu samochodu z napędem na wszystkie koła lub z napędem na tylnią oś przestaje mieć znaczenie. Dla mnie jest to jedna z najlepszych opcji dostępnych w samochodzie - bardzo zmienia to postać rzeczy w zależności od warunków pogodowych lub chęci zabaw na torze. Poza tym samochód w tej wersji wygląda imponująco, wnętrze przepełnione luksusem i najnowszymi technologiami. Bardzo sportowego charakteru nadają fenomenalnie wyglądające siedzenia kubełkowe z żółtymi pasami bezpieczeństwa. Do tego środkowy tunel zaprojektowany na wzór tego z  modelu AMG GT. Nowością są też umieszczone na kierownicy przełączniki do zmiany trybów jazdy. Wszystko wygląda bardzo nowocześnie i robi odpowiednie wrażenie.

Ceny i dane techniczne

Znane są ceny 4 wersji dostępnych od samego początku na naszym rynku - wszystkie będą wyposażone w napęd 4Matic. Cena bazowa AMG 43 367 KM, to wydatek rzędu 430.500 PLN brutto. Następny w kolejce jest model AMG 53 435 KM z nową 6 cylindrową rzędówką, wyceniony na 530.000 PLN brutto. Dwie najdroższe wisienki na torcie AMG 63 585 KM -736.500 PLN brutto oraz AMG 63 S 639 KM za 793.000 PLN brutto. Ta ostatnia wersja jest aktualnie najmocniejszą limuzyną zasilaną standardowym silnikiem na rynku. Już na dniach powinna zostać ogłoszona wersja 43 bez 4Matica (RWD), która będzie kosztować 413.000 PLN brutto.

Mercedes konkuruje z Porsche, mają już świetny odpowiednik 911 w postaci AMG GT. Teraz dochodzi jeszcze ultra sportowa limuzyna. Warta uwagi jest też różnica w cenie bazowej topowych wersji. Panamera Turbo Hybrid S to wydatek o ponad 100tys wyższy niż w przypadku AMG GT4 S. Dokładnie 903630 zł.

Przy okazji prezentacji głównej gwiazdy wydarzenia mieliśmy okazję przyjrzeć się odświeżonej wersji popularnej Czesi tj. AMG C63 S. Zapraszam do galerii zdjęć z eventu. Czesia w tej wersji to jeden z moich ulubionych samochodów!

 

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu