Niusy

VW Golf GTI TCR – ma przedni napęd i 290 KM

Niemiecki producent samochodów z Wolfsburga właśnie zaprezentował swoje najnowsze dzieło – Golfa GTI TRC, inspirowanego wyścigami pojazdów turystycznych.

Odmiana TCR napędzana jest 2-litrowym silnikiem turbodoładowanym, generującym 290 KM. To o 45 KM więcej w porównaniu do GTI Performance i zaledwie 10 KM mniej niż „R-ka”. Biegami żongluje dwusprzęgłowy automat o 7 przełożeniach, przekazujący do 380 Nm momentu obrotowego na przednią oś. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Golfa GTI TCR poznamy po dedykowanych elementach nadwozia, w tym przednim splitterze, zewnętrznych listwach przyprogowych, spojlerze dachowym, a także dyfuzorze. Standardem są 18-calowe felgi, czarne osłony lusterek, światła przednie w technologii LED, a także perforowane tarcze hamulcowe. Ponadto klienci mogą zdecydować się na specjalną folię ozdobną, składającą się z czarnych „plastrów miodu”, czarny dach i wykonane z włókna węglowego osłony lusterek.

Do wyboru są opcjonalne pakiety. Pierwszy z nich oferuje apadatacyjne zawieszenie DCC, sportowe tylne amortyzatory, zwiększoną prędkość maksymalną, a także 19-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 235/35. Drugi zaś jest rozszerzeniem pierwszego, wzbogaconym o opony typu semi slick oraz felgi z dodatkowymi śrubami mocującymi i systemem przeciwkradzieżowym.

Po otwarciu drzwi Golfa dostrzeżemy logo TCR na listwach przyprogowych, sportowe fotele wykończone mikrofibrą oraz sportową obręcz kierownicy z czerwonym paskiem na „godzinie 12”. Z ciemnymi elementami kontrastują czerwone szwy.

VW Golf GTI TCR – ceny

Sprzedaż już ruszyła w Niemczech. Ceny zaczynają się od 38 950 euro. Dla porównania za Golfa GTI Performance trzeba zapłacić 33 625 euro, a za Golfa R – 41 175 euro. Wspomniane pakiety opcjonalne dla Golfa GTI TCR wymagają dopłaty analogicznie – 2350 i 3200 euro.

Producent twierdzi, że najnowsze wydanie Golfa „na ostro” ma w sobie geny wyścigowego odpowiednika, startującego w serii TCR.

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu