Niusy

Audi zaprezentowało nowe SQ5 w wariancie wysokoprężnym

Niemiecki producent samochodów pokazał oficjalne zdjęcia nowego Audi SQ5 w wariancie wysokoprężnym. Samochód powstał z myślą o europejskim rynku. Wcześniej zaś – podczas Auto Show Detroit na początku 2017 – swój debiut miało SQ5 napędzane jednostką 3.0 TFSI o mocy 354 KM.

Turbodiesel wytwarzana 347 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na obie osie za pośrednictwem przekładni automatycznej o 8 przełożeniach. W razie potrzeby, samoblokujący centralny dyferencjał jest w stanie do 85% momentu wysłać na tył lub do 70% na przód. Za to w normalnych warunkach proporcje wynoszą 40:60%.

Zarówno z tyłu, jak i z przodu, Audi zastosowało wielowahaczowe zawieszenie, które opcjonalnie może zyskać sportowy dyferencjał, aktywnie rozdzielający moment obrotowy między tylną osią. Oś skrętna również jest elementem wyposażenia dodatkowego, tak samo jak 21-calowe obręcze, podczas gdy standardem są felgi w rozmiarze 20 cali.

Co istotne, jednostka wysokoprężna została zaprojektowana w taki sposób, by zniwelować tzw. „turbolag”. Pomóc w tym ma elektrycznie zasilany kompresor, czerpiący energię z litowo-jonowej baterii, umieszczonej pod przestrzenią bagażową w kufrze. Tradycyjnie w przypadku takiego rozwiązania, kompresor pomaga przy niskich obrotach, w tym przypadku do 1650 obr./min., potem do gry wkracza turbina.

SQ5 potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i pomknąć z ograniczoną elektronicznie prędkością maksymalną rzędu 250 km/h

Audi SQ5 – osiągi

W efekcie SQ5 potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i pomknąć z ograniczoną elektronicznie prędkością maksymalną rzędu 250 km/h. Nie dość, że udało się poprawić charakterystykę silnika i osiągi, to jeszcze zredukowano zużycie paliwa. Audi obiecuje na każde 100 km oszczędność około 0,7 litra w przypadku pomiarów w rzeczywistych warunkach.

Pod względem stylistycznym SQ5 na tle mniej szlachetnie urodzonego brata wyróżnia się m.in. przeprojektowanymi zderzakami, aluminiowymi elementami osłony chłodnicy, standardowymi światłami LED z przodu, „dynamicznymi kierunkowskazami”, jak również dedykowanym lakierem zewnętrznym o nazwie Panther Black. Akcentami zdradzającymi, że coś jest na rzeczy, są emblematy „SQ5”.

Wnętrze wykończono skórą Alcantara. Znajdziemy w nim sportowe fotele z kontrastującymi szwami, pedały z nierdzewnej stali, aluminiowe elementy wykończenia, i nie tylko. Przyszli klienci będą mogli zdecydować się na opcjonalną skórę Nappa z fakturą w kształcie rombu oraz elementami drewnianymi lub imitującymi włókno węglowe.

Audi SQ5 – ceny

Na niemieckim rynku ceny Audi SQ5 TDI rozpoczynają się od 67 750 euro, czyli od około 294 000 zł.

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu