Niusy

Mercedes-Benz SL Grand Edition – komfort nad osiągi

Producent samochodów ze Stuttgartu zaprezentował specjalny model SL o nazwie Grand Edition. Występuje on w dwóch wariantach silnikowych – SL 400 i SL 500.

Klienci, którzy zdecydują się na zakup Mercedesa SL Grand Edition w wariancie 400 lub 500 mogą liczyć na szeroki zakres indywidualizacji. Do wyboru są m.in. kolory nadwozia: Obsidian Black, białym Designo Diamond White Bright, czy wiele odcieni szarości. Niezależnie od wyboru, przedni zderzak zostanie wykończony na wysoki połysk i wyposażony w elementy w matowym srebrze.

Modele Grand Edition na tle „zwykłych” SL-ów wyróżniają się 10-ramiennymi, kutymi felgami AMG z dwutonowym malowaniem w kolorach czarnym i srebrnym. Z przodu znajdziemy obręcze w rozmiarze 19 cali, a z tyłu – o cal większe. Subtelne plakietki Grand Edition znajdują się pomiędzy drzwiami a przednimi nadkolami. Prześwit pojazdu jest niższy o 10 mm ze względu na zastosowanie nowego zawieszenia sportowego.

Grand Edition na tle „zwykłych” SL-ów wyróżniają się 10-ramiennymi, kutymi felgami AMG z dwutonowym malowaniem w kolorach czarnym i srebrnym. Z przodu obręcze mają rozmiar 19 cali, a z tyłu – są o cal większe.

Wnętrza wszystkich SL Grand Edition będą wykończone skórą Designo Tundra Brown Pearl, włącznie z fotelami i wieńcem kierownicy. Standardem są także system ogrzewania szyi, masażu, dwustrefowa klimatyzacja, system wspomagania parkowania, czy pakiet Driving Assistance Plus.

Mercedes-Benz SL 400 i 500 Grand Edition – osiągi

Podobnie jak standardowy Mercedes-Benz SL 400, SL 400 Grand Edition wykorzystuje sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Niemieccy inżynierowie wykrzesali z niego moc 367 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala na osiągnięcie czasu sprintu od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Dla porównania, SL 500 Grand Edition napędza 4,6-litrowy V8, generujący 455 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu, pierwszą setkę „załatwia” w 4,3 sekundy.

Ceny SL 400 Grand Edition na niemieckim rynku rozpoczynają się od 114 811 euro, podczas gdy za mocniejszy wariant 500 przyjdzie nam zapłacić co najmniej 135 993 euro. To analogicznie 498 000 zł i 590 000 zł.

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu