Niusy

Mercedes-AMG GT R Pro to niemal wyczynowy supersamochód

Na targach motoryzacyjnym w Los Angeles Mercedes zaprezentował limitowaną edycję AMG GT R Pro. Auto zaprojektowano przede wszystkim z myślą o jeździe torowej.

Najnowsze dzieło dywizji AMG na tle pozostałych odmian AMG GT ma się wyróżniać m.in.: zawieszeniem, aerodynamiką, wyglądem i lekką konstrukcją. Samochód korzysta z rozwiązań technologicznych, które opracowano na potrzeby wyczynowych wersji tego modelu – AMG GT3 i GT4.

Mercedes AMG GT R Pro – osiągi

Mercedesa AMG GT R Pro napędza wciąż ta sama 4-litrowa jednostka V8 rozwijająca w tym wariancie 585 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli tyle samo, co w przypadku AMG GT R. Jednak według zapewnień producenta, silnik jeszcze bardziej ochoczo reaguje na każde muśnięcie gazu. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma oscylować wokół 12,4 l/100 km.

Dzięki zastosowaniu elektrycznego sterowania amortyzatorami możliwe jest ustawienie siły tłumienia, ściskania, rozprężania, czy kompresji dla niskich i wysokich prędkości. I to wszystko za pomocą żółtego pokrętła umieszczonego we wnętrzu. Inżynierowie opracowali nowe cewki i łożyska kulkowe. Wszystkie zmiany wpłynęły na poprawę sztywności i zwiększoną stabilność. Standardem są ceramiczne hamulce kompozytowe i zestaw superlekkich, kutych obręczy pięcioramiennych AMG Performance w tytanowo-szarym kolorze.

Nowy jest przedni spojler, wykonany z włókna węglowego. Z tego samego materiału wyprodukowano wiele innych elementów, które są standardem wchodzącym w skład „karbonowego pakietu” – mowa o osłonach lusterek bocznych, spojlerze tylnym i dyfuzorze.

Najlepszym dowodem na ponadprzeciętne możliwości tego samochodu jest jego czas na Nurburgring Nordschleife, jaki wykręcił Maro Engel. Przejechanie pełnej pętli zajęło 7:04.632 minuty. To o 3,3 sekundy szybciej od „zwykłego” AMG GT R.

Kolejnym standardem jest także pakiet „Track” z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, klatką bezpieczeństwa i 2-kilogramową gaśnicą przeciwpożarową. Co istotne, powstanie jedynie 750 sztuk Mercedesa-AMG GT R Pro, co sprawia, że ten samochód jest tym bardziej wyjątkowy.

Więcej informacji o tym ekscytującym aucie znajdziecie na oficjalnej stronie Mercedesa. Zaś osoby z mniej zasobnym portfelem powinny zainteresować się Mercedesem AMG A35.

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu