Niusy

Porsche Cayenne Coupe oficjalne

Trzecia generacja Porsche Cayenne doczekała się po raz pierwszy w historii tego modelu odmiany coupe. Auto w stosunku do swojego bazowego odpowiednika wyróżnia się bardziej sportowym wyglądem, co zawdzięcza dynamicznie opadającej linii dachu.

Jednak to nie jedyne zmiany stylistyczne. Styliści Porsche przeprojektowali przednią szybę i słupek A. Linia dachu przebiega o 19,8 mm niżej. Nowe są tylne drzwi oraz tylny zderzak. Z myślą o właściwościach jezdnych, Cayenne Coupe uzbrojono w adaptacyjny tylny spojler, który wysuwa się przy prędkości ponad 90 km/h.

Standardem dla każdego Cayenne Coupe jest ogromny panoramiczny dach, aktywne zawieszenie PASM, pakiet Sport Chrono, 20-calowe felgi, sportowe fotele i tylna kanapa, którą można bezpłatne zamienić na fotele. W drugim rzędzie siedzi się o całe 3 centymetry niżej w stosunku do zwykłego Cayenne. Bagażnik zaś pomieści 622 litry lub po złożeniu oparcia tylnej kanapy – 1537 litrów. Wspomniane wartości są nieco niższe w przypadku topowej odmiany Turbo i wynoszą analogicznie – 600 i 1509 litrów.

W momencie debiutu, klienci będą mieli do wyboru jeden z dwóch wariantów silnikowych, w tym bazową wersję z 3-litrowym benzynowym V6 o mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 450 Nm. Tak wyposażony Cayenne Coupe na osiągnięcie 96 km/h potrzebuje 5,7 sekundy lub 5,6 w przypadku odmiany z opcjonalnym lekkim pakietem sportowym. Prędkość maksymalna to 243 km/h.

Standardem dla każdego Cayenne Coupe jest ogromny panoramiczny dach, aktywne zawieszenie PASM, pakiet Sport Chrono, 20-calowe felgi, sportowe fotele i tylna kanapa

Mocniejszy wariant Turbo ma 4-litrowy silnik twin turbo V8 o mocy 550 KM i 678 Nm. Na sprint od 0 do 96 km/h SUV Porsche potrzebuje 3,7 sekundy i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 286 km/h.

Samochód można już zamawiać w Polsce. Ceny zaczynają się od 411 000 zł za bazową wersję. Za Turbo przyjdzie nam zapłacić co najmniej 720 000 zł. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie producenta – porsche.pl.

To kolejna ekscytująca premiera Porsche na przestrzeni 6 miesięcy. Wcześniej zadebiutowała nowa „dziewięćsetjedenastka” oraz Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu