BMW X7, czyli ponad 5,1 m luksusu

BMW oficjalne zaprezentowało X7 2019, czyli konkurenta dla Mercedesa GLS-a. Niemiecki samochód jest większy i bardziej luksusowy od X5. Pod względem stylistycznym mocno wzoruje się na koncepcyjnym modelu X7 iPerformance zaprezentowanym w 2017 roku.

Od lat trendy konsumenckie są niezmienne – coraz więcej klientów decyduje się na zakup crossovera lub SUV-a. Niemiecka marka z Monachium w swojej ofercie ma aż 6 takich modeli – począwszy od X1, przez X2, X3, X4, X5, skończywszy na X6.

Ceny BMW X7

Wraz z rynkowym debiutem X7, stanie się on flagowym reprezentantem rodziny SUV-ów. A to nastąpi już niedługo, bo najwcześniej w marcu 2019, przynajmniej tak wynika z zapowiedzi BMW USA. Ceny na tamtejszym rynku rozpoczną się od 73 900 dolarów za odmianę X7 xDrive40i. Za mocniejszy wariant X7 xDrive50i przyjdzie nam zapłacić 92 600 dolarów. Z dniem 16 października niemiecka firma rozpoczęła przyjmowanie zamówień na najnowszego SUV-a.

BMW X7 2019 oferowane będzie w wariantach xDrive40i, xDrive50i, xDrive30i oraz M50d.

Dane techniczne i silniki BMW X7

Flagowy samochód pseudoterenowy BMW mierzy 5163 mm długości, 1999 mm szerokości i 1805 mm wysokości przy ogromnym rozstawie osi 3101 mm. Oznacza to, że jest aż o 228 mm dłuższy, 5 mm szerszy i 53 mm wyższy od X5. Zgodnie ze specyfikacją BMW USA, X7 oferuje 1376 litrów przestrzeni za trzecim rzędem siedzeń, która może zostać powiększona do 2559 litrów po złożeniu dwóch ostatnich rzędów. Z kolei BMW Global wskazuje inne dane – od 326 do 2120 litrów. I raczej te ostatnie dane wydają się mieć znacznie więcej sensu, nawet jeśli różnice wynikają ze sposobu pomiaru.

Pod maską X7 xDrive40i pracuje turbodoładowana jednostka o pojemności 3 litrów. Inżynierowie wykrzesali z niej całkiem pokaźne stadko 340 KM i 446 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z ulepszoną 8-biegową automatyczną przekładnią oraz systemem napędu na obie osie xDrive. Mimo masywnych rozmiarów, SUV jest w stanie rozpędzić się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy, przycierając nosa niejednemu hot hatchowi. Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h.

Bardziej wymagający klienci amerykańscy – na razie w Europie ten wariant nie będzie oferowany – powinni rozważyć zakup X7 xDrive50i, wyposażonego w 4,4-litrowe V8 o mocy 462 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent obiecuje, że wspomniana jednostka przeszła gruntowne modernizacje. Większa moc również przekłada się na osiągi – pierwszą setkę na prędkościomierzu zobaczymy już po 5,2 sekundy i będziemy w stanie pomknąć nawet 250 km/h.

Turbodiesle

Spośród silników wysokoprężnych, zarezerwowanych dla europejskich klientów, BMW przewidziało bazowe X7 xDrive30d z 3-litrowym V6 o mocy 265 KM i 620 Nm. Ta odmiana setkę osiąga w 7 sekundy i rozpędza się do 227 km/h. Wśród turbodiesli ma rządzić i dzielić X7 M50d z jednostką generującą 400 KM i 760 Nm. Auto w tej konfiguracji może mierzyć się niemal jak równy z równym z najmocniejszym benzyniakiem, przynajmniej na papierze. Pierwsza trzycyfrowa liczba na prędkościomierzu pojawi się po 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Technologia

Jak przystało na flagowy model producenta z segmentu premium, X7 jest uzbrojony po zęby w najnowsze rozwiązania technologiczne, w tym adaptacyjne światła LED, dwa 12,3-calowe ekrany – jeden w miejscu tradycyjnych zegarów, a drugi do obsługi systemu multimedialnego – 4-strefowa klimatyzacja, system audio z 10 głośnikami, panoramiczny dach podzielony na trzy panele, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, hotspot Wi-Fi, otwierany i zamykany elektrycznie bagażnik. Wśród wyposażenia opcjonalnego znalazły się m.in. system audio z 20 głośnikami, sygnowany przez Bowers & Wilkins oraz system rozrywki dla pasażerów drugiego rzędu z 10,2-calowym ekranami dotykowymi. Do tego mogą dojść chłodzone uchwyty na kubki, podgrzewane fotele.

BMW X7 w standardzie wyposażone jest w 4-strefową klimatyzacje, system audio z 10 głośnikami i panoramicznych dach podzielony na trzy panele.

Prowadzenie i komfort

Nawet w przypadku podróży w 7 dorosłych osób, żaden z pasażerów nie powinien czuć się pokrzywdzony względem pozostałych. Opcjonalnie siedzenia w drugim rzędzie mogą być regulowane w takim samym zakresie, co przednie. Z kolei ostatnie dwa fotele są pełnowymiarowe i według producenta pozwalają na cieszenie się wysokim komfortem nawet w przypadku dłuższych podróży i dorosłych pasażerów.

Sam aspekt właściwości jezdnych dla klientów X7 najprawdopodobniej będzie kwestią drugorzędną, niemniej w tej materii BMW postarało się o jak najprzyjemniejsze doznania. Standardem w tym modelu jest dwuosiowe zawieszenie pneumatyczne i aktywny system amortyzatorów Dynamic Damper Control. Zmienna charakterystyka tych podzespołów ma wpływać jednocześnie na komfort jazdy oraz właściwości jezdne. Bardziej wymagający klienci będą mogli zdecydować się na system Active Comfort Drive, wykorzystujący dwie kamery z przodu do skanowania drogi w celu regulowania zawieszenia w zależności od warunków. Kierowców z aspiracjami do szybszej jazdy powinien zainteresować opcjonalny pakiet Dynamic Handling z zintegrowanym układem kierowniczym, sportowymi hamulcami M oraz tylnym mechanizmem różnicowym w przypadku wariantu xDrive50i.

Systemy wspomagania kierowcy

SUV BMW wyposażony jest w szereg systemów wspomagających kierowcę, w tym m.in. asystenta pasa ruchu, martwego pola, aktywnego asystenta jazdy, aktywną ochronę, a także systemy ostrzegające przed kolizjami, pieszymi, czy ograniczeniami prędkości.

Więcej informacji znajdziesz na oficjalnej stronie BMW Polska.

Dodaj komentarz