911 Turbo S czyli najszybsza i najdroższa, ale niekoniecznie najbardziej pożądana, wersja 911-stki. Najnowsza generacja produkuje aż o 70 koni mechanicznych więcej od swojego poprzednika. Nawet jak na markę ze Stuttgartu to duże doładowanie. Aktualnie 911 legitymuje się mocą 650 KM i momentem obrotowym 800 Nm. Liczby są imponujące, a jeszcze większe wrażenie robi czas do pierwszej setki. Z pakietem Chrono Sport jest to 2.7 s, czyli 2.3 s szybciej od Britney Spears, która niedawno na swoim Instagramie ogłosiła, że przebiegła 100 metrów w 5 sekund. Druga setka (nie w przypadku Britney) pojawia się na liczniku po 8.9 sekundy. Jest to o całą sekundę szybciej niż czynił to poprzednik.
Powyższe statystyki wynikają ze zmian pod maską samochodu i nie tylko. Po pierwsze został kompletnie od nowa zaprojektowany układ dolotowy i system chłodzenia powietrzem, do tego zamontowano dwie nowe, powiększone turbosprężarki VTG oraz nowe wtryski paliwa.
Porsche dostępne będzie w dwóch wersjach nadwozia - coupe i cabrio. W opcji bez dachu uzyskanie pierwszej stówki zajmuje aż 2.8 sekundy 🙂 Cała moc przenoszona jest na asfalt przez inteligentny napęd na wszystkie koła sterowany mapowo sprzęgłem wielopłytkowym Porsche Traction Managment. Porsche Torque Vectoring Plus to elektronicznie regulowana blokada tylnego dyferencjału z możliwością pełnego rozdziału momentu obrotowego. Wszystko odbywa się przy wsparciu skrzyni biegów o 8 przełożeniach PDK. Silnik to oczywiście 6 cylindrowy boxer z 3.8 litra pojemności i dwoma turbosprężarkami. Do zatrzymania pędzących 1640 kilogramów zastosowano ceramiczne hamulce z 10! tłoczkowymi, aluminiowymi zaciskami z przodu. Mają średnicę 420mm - proszę nie mylić z obwodem 🙂 Nad tyłem panują 4 tłoczkowe zaciski o rozmiarze 390mm ,wewnątrz wentylowane i nawiercane krzyżowo w kolorze żółtym. Prędkość maksymalna nie uległa zmianom i kończy się na imponujących 330kmh.
Samochód trochę spuchł z przodu - 45mm, a nad tylną osią o 20mm. Przez co szerzej rozstawiono koła - 42mm przód i 10mm tył. Aerodynamika nowego Porsche jest większa o 15% niż w poprzedniej generacji, w połączeniu z amortyzatorami nowej generacji i ulepszonym zawieszeniem samochód ma mieć jeszcze lepszą kontrolę niż dotychczas.
Ciekawe jest to, że Porsche zawsze było i jest praktycznym wozem sportowym. O tym świadczy połączona przestrzeń bagażowa - wynosi prawie 400 litrów. Dokładnie 392 litry pojemności rozdzielone na tylni (264) i przedni (128) bagażnik. Nowa 911 dostępna jest w 17 opcjach kolorystycznych.
Ceny w Polsce zaczynają się od ponad 1 mln pln. W standardzie jest już dużo dobroci, jednak spokojnie można do samochodu dołożyć parędziesiąt lub kilkaset tysięcy pln. W dodatkach nie zabrakło sportowego, aktywnego układu wydechowego i okrągłych końcówek wydechowych oraz zawieszenia obniżonego o dodatkowe 10mm.
Ze świeżych informacji, które zostały upublicznione już po premierze nowej 911 Turbo S dowiadujemy się, że wyłącznie dla wersji coupe będzie istniał „The Lightweight Package” – odchudzenie samochodu o 30 kg. To właśnie w tym pakiecie jest opisywany powyżej sportowy wydech i niższe sportowe zawieszenie.
Zaskoczeni, że w dzisiejszych czasach da się zrobić lepiej, szybciej i mocniej spełniając przy tym normy ekologiczne?
Ceny, dane techniczne
Silnik: 3.8 L boxer 6
Moc: 650 KM
Moment: 800 Nm
0-100 kmh – 2.7s z Chrono
0-200 kmh – 8.9s
Cena bazowa: 1077 000.00 pln
Cena bazowa Cabrio: 1143 000.00 pln