Oto Skoda Superb po liftingu

Trzecia generacja Skody Superb – flagowego modelu czeskiej marki – doczekała się modernizacji. Wygląd odmiany po liftingu nie zmienił się znacząco, za to samochód został uzbrojony w najnowocześniejszą technologię. W dodatku gamę rozszerzono o nowe warianty.

Na pierwszym miejscu producent chwali się technologią w zakresie oświetlenia, która pozwala kierowcy używać świateł drogowych bez przerwy, gwarantując, że inni uczestnicy ruchu drogowego nie zostaną oślepieni. Taki efekt osiągany jest za pomocą kamery zamontowanej pod szybą. Monitoruje ona sytuację na bieżąco wyłączając pewne obszary świateł w celu zminimalizowania ryzyka oślepienia innych kierowców.

Na obudowach kloszy znajdziemy napis „Skoda Crystal Lighting”. Same światła mogą pracować w różnych trybach oświetlenia w zależności od warunków pogodowych. Jednak to nie jedyne zmiany – nowe są także inne elementy zewnętrzne, w tym przeprojektowany zderzak, nowa osłona chłodnicy, chromowany pasek łączący tylne lampy oraz rozciągający się nad nim napis „Skoda”. Ofertę wzbogacają nowe felgi aluminiowe w rozmiarze 18 i 19 cali oraz dwa nowe kolory nadwozia – Crystal Black i Race Blue.

Wnętrze według producenta jest teraz jeszcze bardziej eleganckie za sprawą nowych chromowanych akcentów oraz nowym siedzeniom w wariantach Ambition i Style. Podobać się mogą także kontrastujące szwy na fotelach obitych skórą lub Alcantarą oraz oświetlone schowki.

Nowe są także inne elementy zewnętrzne, w tym przeprojektowany zderzak, nowa osłona chłodnicy, chromowany pasek łączący tylne lampy oraz rozciągający się nad nim napis „Skoda”.

Skoda Superb – technologia

Superba uzbrojono w szereg nowych technologii, w tym w systemy wspomagające jazdę. Mowa między innymi o Predictive Cruise Control i Predictive Pedestrian Protection. Pierwszy z nich wykorzystuje obraz z kamery zamontowanej pod przednią szybą, a także dane z nawigacji satelitarnej i w efekcie jest w stanie wykrywać ograniczenia prędkości, automatycznie dostosowując się do tych wskazań. Drugi system ma wykrywać pieszych i ostrzegać o kolizji. Gdy sytuacja będzie już podbramkowa, pojazd samoistnie zahamuje zmniejszając ryzyko kolizji lub minimalizując jej skutki.

Kolejnym sprytnym rozwiązaniem jest system Emergency Assist, który w razie wystąpienia nagłej sytuacji drogowej, jest w stanie skierować pojazd na pobocze i w razie potrzeby w pełni zatrzymać.

Skoda Superb iV

Fani Skody, którzy pozazdrościli sąsiadom Passatów GTE, mogą zdecydować się na wariant Plug-In, nazwany iV, napędzany tandemem – 1,4-litrowym silnikiem spalinowym o mocy 116 KM, który jest wspomagany przez jednostkę elektryczną. Łączna moc układu to 218 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg w trybie bezemisyjnym wynosi do 55 km według standardu WLTP. W najlepszym wypadku pełne naładowanie trwa 3 godziny i 30 minut. Przy 50-litrowym zbiorniku paliwa zasięg maksymalny wynosi do 850 kilometrów. Ten wariant subtelnie wyróżnia się w stosunku do bazowego – nowe są felgi, zderzaki i plakietka „iV” z tyłu.

Dwa systemy bezpieczeństwa są dedykowane dla iV – Trailer Assist i Area View. Ten pierwszy ułatwia parkowanie z przyczepą, a ten drugi zapewnia widok 360 na centralnym wyświetlaczu.

Skoda Superb Scout

Nowy jest także pseudoterenowy wariant Scout, który wyróżnia się innym krojem felg, relingami dachowymi, osłonami chłodnicy dookoła, zwiększonym prześwitem i dolnymi nakładkami na zderzaki. Klienci mogą zdecydować się na dedykowany dla Scouta lakier Tangerine Orange. Do wyboru są dwa silniki – 2.0 TDI o mocy 190 KM i 400 Nm lub 2.0 TSI 272 KM i 350 Nm. Obie współpracują z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową o 7 przełożeniach, przekazująca moment obrotowy na obie osie. W terenowej jeździe ma pomagać specjalny tryb jazdy Off-Road. Standardem jest system start/stop oraz system odzyskiwania energii przy hamowaniu.

Skoda Superb Sportline

Dla osób poszukujących niemal sportowych emocji, przewidziano wariant Sportline, który był dostępny również w modelu sprzed faceliftingu. W pakiecie są nowe felgi aluminiowe Zenith w rozmiarze 18 cali, światła w technologii LED, sportowe zawieszenie (niższe o 10 mm). Za dodatkową dopłatą auto można wyposażyć w 19-calowe felgi Vega. Wewnątrz znajdziemy trójramienną kierownicę, chromowane akcenty oraz kontrastujące szwy. Wyposażenie Sportline jest dostępne niemal w każdym wariancie silnikowym, z pominięciem 1.6 TDI 120 KM.

Jak na razie producent nie ujawnił cen. Więcej informacji o tym modelu znajdziecie na stronie skoda-auto.pl.