Niusy

Audi SQ8 2020 napędza 4-litrowy diesel V8

Niemiecki producent samochodów z Ingolstadt zaprezentował najmocniejszy wariant Q8 z przedrostkiem „S” w nazwie. Samochód napędza 4-litrowy silnik wysokoprężny twin-turbo V8, który w tym wydaniu generuje 435 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 

Audi SQ8 – osiągi

W efekcie SQ8 jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,8 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Dzięki zastosowaniu elektrycznego kompresora, współpracującego z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, wyeliminowano całkowicie tzw. „turbolag”. To oznacza, że ten potężny SUV reaguje niezwłocznie na polecenia kierowcy wydawane za pośrednictwem pedału gazu. Co więcej, wysoki moment obrotowy dostępny jest od bardzo niskich wartości – i właśnie taka charakterystyka silnika jest pożądana w samochodzie o sportowych aspiracjach. 

We wnętrzu znajdziemy niestandardowe dodatki, w tym: pedały ze stali nierdzewnej, aluminiowe wkładki do drzwi, jak również elementy wykończone skórą i alcantarą.

W razie potrzeby, SQ8 będziemy w stanie rozwinąć prędkość do 22 km/h w trybie bezemisyjnym. Jednak nie tylko układ napędowy jest tym, co wyróżnia najmocniejszy wariant tego modelu. Inżynierowie z Audi wyposażyli SUV-a w specjalne hamulce z włókna węglowego, jak i również zawieszenie pneumatyczne i różne tryby jazdy wybierane za pośrednictwem tzw. „Drive Select”. Na życzenie klienta, auto może zostać wyposażone w opcjonalne tylne koła skrętne, sportowy dyferencjał i elektromechaniczne aktywne stabilizatory poprzeczne.

SQ8 również zmieniło się pod względem wizualnym. Jego wyróżnikiem są cztery końcówki układu wydechowego, srebrny dyfuzor z tyłu, sportowe obręcze, liczne plakietki „S”, a także dodatkowe wloty powietrza. We wnętrzu znajdziemy niestandardowe dodatki, w tym: pedały ze stali nierdzewnej, aluminiowe wkładki do drzwi, jak również elementy wykończone skórą i alcantarą.

Audi SQ8 – ceny

Ceny w Wielkiej Brytanii startują od 80 815 funtów, czyli około 384 070 zł. Jak twierdzi producent z Ingolstadt, obecnie trwają pracę nad benzynowym wariantem SQ8, który trafi „na wybrane rynki”. Najprawdopodobniej mowa o Azji, Bliskim Wschodzie i USA, co sugeruje fakt, że taka polityka stosowana jest względem pozostałych modeli z rodziny „S”, w tym S6 i S7, a także SQ5.

Alternatywą dla Audi SQ8 mogą być m.in.: Lamborghini Urus, Range Rover SVO, Mercedes GLS 2020, BMW X7 lub Porsche Cayenne Coupe

Paweł Dąbrowski

Ostatnie posty

Hyundai I30N Performance – Król Hot Hatch’y?

Hyundai I30N Performance w momencie debiutu poprzedniej wersji, praktycznie od razu został uznany za najlepszego…

2 lata temu

Peugeot 508 PSE 360 KM – Najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii marki

W 1987 roku swoją premierę światową miał Peugeot 405. Samochód produkowany przez 10 lat doczekał…

2 lata temu

Mercedes-Benz GLE400d Coupe 330 KM – Ogromne i luksusowe daily z funkcją bujania

W 2007 roku pojawia się na świecie pierwszy przedstawiciel nowego gatunku SUV Coupe. Było to…

2 lata temu

Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – Najlepszy 'Sleeper’ na rynku!

W momencie wejścia na rynek przedliftowej 3008 i 5008 wiedziałem, że marka Peugeot od tej…

2 lata temu

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Plug-in – obywatel USA w Polsce | 457 KM | 825 Nm

Do moich rąk ponownie trafia samochód, który z góry już ma u mnie chody. Ciekawość,…

2 lata temu

Ford Puma ST 200 KM | 320 Nm – Jedyny charakterny w swoim segmencie

Z Fordem bywało różnie. Marka zawsze miała coś do zaproponowania, ale często były to samochody…

2 lata temu