• Home
  • Niusy
  • Mercedes GLS 2020, czyli klasa S wśród SUV-ów

Mercedes GLS 2020, czyli klasa S wśród SUV-ów

Zupełnie nowy Mercedes-Benz GLS zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Rywal BMW X7 wyglądem przypomina większe GLE. To największy i najbardziej luksusowy SUV, jaki kiedykolwiek stworzył niemiecki producent ze Stuttgartu.

Samochód urósł wzdłuż i wszerz analogicznie o 77 mm i 22 mm. Co istotne, o 60 mm zwiększony został rozstaw osi, który wynosi 3137 mm. To oznacza więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza drugiego i trzeciego rzędu. Nawet w przypadku tego ostatniego przestrzeni ma być na tyle dużo, by pomieściły się osoby o wzroście 194 cm.

Wszyscy podróżni mogą liczyć na szereg udogodnień, bowiem w każdym z trzech rzędów siedzeń fotele są w pełni regulowane elektrycznie i zapewniają dostateczną ilość miejsca, potrzebną do komfortowej podróży. Po złożeniu siedzeń w drugim i trzecim rzędzie powstaje płaska podłoga, a przestrzeń załadunkowa wzrasta do imponujących 2400 litrów! Standardowo GLS oferuje 7 miejsc, jednak klienci mogą zdecydować się na 6-osobą wersję z bardziej luksusowymi, indywidualnymi fotelami w drugim rzędzie.

Mercedes-Benz GLS 2020 – silniki

Na samym szczycie „łańcucha pokarmowego” znalazła się odmiana GLS 580 4Matic, napędzana 4-litrowym silnikiem V8, wspomagana przez jednostkę elektryczną EQ Boost 48 Volt. Moc wynosi 489 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale może wzrosnąć o dodatkowe 250 Nm i 22 KM na krótki okres czasu. Gamę uzupełniają 6-cylindrowe silniki, w tym 3-litrowy 450 4Matic o mocy 367 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, wyposażony w taką samą zelektryfikowaną technologię jak 580 4Matic. Przy czym jak ujawnił producent, wariant 450 4Matic nie będzie sprzedawany w Europie.

Na Stary Kontynent, Rosję i inne rynki przeznaczone będą wersje 350d 4Matic i 400d 4matic. Ten pierwszy może pochwalić się mocą 286 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy ten drugi – 330 KM i 700 Nm. Obie jednostki współpracują z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-Tronic i napędem na obie osie. Jak na razie nic nie wiadomo o ewentualnym rozszerzeniu gamy o potężne AMG lub superluksusową wersję sygnowaną przez markę Maybach.

Samochód urósł wzdłuż i wszerz analogicznie o 77 mm i 22 mm. Co istotne, o 60 mm zwiększony został rozstaw osi, który wynosi 3137 mm. To oznacza więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza drugiego i trzeciego rzędu.

Zastosowanie inteligentnego napędu oznacza, że moment obrotowy rozdzielany między osiami może wynosić od 0 do 100%, w zależności od sytuacji. Bardziej wymagający klienci będą mogli zdecydować się na przekładnię rozdzielczą z reduktorem dla jeszcze lepszych doznań podczas jazdy w terenie.

Mercedes-Benz GLS 2020 – wyposażenie

Mercedes-Benz chwali się, że aktywne zawieszenie E-active Body Control ma zapewniać jednocześnie „wyjątkowy komfort tłumienia nierówności, zwinne prowadzenie oraz wysokie możliwości terenowe”. Standardem jest za to pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne z systemem amortyzacji Plus.

Nieodzownym elementem nowego Mercedesa GLS są nowoczesne technologie, w tym system informacyjno-rozrywkowy MBUX z dwoma ogromnymi, 12,3-calowymi ekranami, systemem Head-Up Display, czy pakietem MBUX Rear Seat Entertainment System, na który składa się system multimedialny z 11,6-calowymi ekranami dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.

Kierowca może liczyć na cały szereg systemów wspomagających jazdę, w tym aktywnego asystenta odległości, asystenta „stop and go”, asystenta manewrowania z przyczepą i wiele innych. Całkowicie nowy GLS trafi do sprzedaży w USA i Europie pod koniec 2019 roku.

Mercedes-Benz GLS 2020 – ceny

Ceny w Niemczech zaczynają się od 85 923 euro za odmianę GLS 350d 4Matic, podczas gdy GLS 400 4Matic kosztuje co najmniej 90 386 euro.

Więcej informacji o Mercedesie GLS uzyskacie na oficjalnej stronie producenta – mercedes-benz.pl.