• Home
  • Niusy
  • Oto zupełnie nowe Audi RS6 ma 600 KM

Oto zupełnie nowe Audi RS6 ma 600 KM

Niemiecki producent samochodów zaprezentował swoje najnowsze dzieło – Audi RS6 Avant, czyli najmocniejszą seryjnie produkowaną odmianę A6. Auto zadebiutuje podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. 

Audi RS2020 – moc i osiągi

Sercem samochodu jest podwójnie doładowane V8 o pojemności 4-litrów, wytwarzające 600 KM i 800 NM maksymalnego momentu obrotowego. Ten ostatni wędruje na obie za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,6 sekundy, a do 200 km/h – zaledwie 12 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem dynamicznym ta ostatnia wartość może wzrosnąć do 280 km/h, a z pakietem Dynamic Plus – do 305 km/h. Co istotne, RS6 korzysta z tzw. systemu „mild hybrid MHEV”, którego sercem jest alternator-rozrusznik RSG. W efekcie auto jest w stanie przy prędkości od 55 do 160 km/h, po zdjęciu nogi z gazu, odzyskiwać energię lub „żeglować” nawet przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem. Ponadto, system start/stop może aktywować się już przy prędkości 22 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa nawet o 0,8 l/100 km. Pozytywny wpływ na ekonomię ma także system COD (Cylinder on Demand), który w przypadku niewielkiego obciążenia wyłącza cylindry nr 2, 3, 5 i 8. Są one jednak w pełnej gotowości, wystarczy mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, by ponownie zostały aktywowane. 

Standardowo napęd na obie osie Quattro rozdziela moment obrotowy między przednią a tylną osią w proporcji 40:60, wykorzystując przy tym w pełni mechaniczny centralny dyferencjał na przedniej osi. Inteligentny system w razie potrzeby jest w stanie przekierować do 70% momentu na przód lub do 85% na tył. Zaś selektywny rozkład momentu napędowego między kołami ma polepszać zwrotność. W ramach pakietu dynamicznego RS6 zyskuje także układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają do 5 stopni w kierunku przeciwnym do skrętu przednich kół, co zmniejsza promień skrętu o metr i pozytywnie wpływa na zwrotność. Przy wyższych prędkościach skręcają one analogicznie do przedniej osi, zwiększając stabilność.

„Rodzinne kombi” wyposażono w specjalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Jego wysokość i twardość można regulować. Nadwozie RS6 jest o 20 mm bliżej nawierzchni w stosunku do zwykłego A6, a nawet o 30 mm w przypadku przekroczenia „bariery” 120 km/h. Auto korzysta z jeszcze bardziej sportowego układ kierowniczego, który wraz ze wzrostem prędkości ma być tym bardziej komunikatywny, zapewniając precyzyjne „sprzężenie zwrotne”. Bardziej wymagający klienci będą mogli zamówić także sportowe zawieszenie RS z Dynamic Ride Control, mającym optymalnie dostosowywać układ amortyzatorów, zmniejszając przechyły pojazdu. 

Najnowsze Audi RS6 2020 ma 600 KM z 4-litrowego silnika V8 bi-turbo.

Kierowca będzie mógł wybrać jeden z 6 trybów jazdy, w tym auto, comfort, dynamic, efficiency (ekonomiczny), a także dedykowane RS1 i RS2, które mogą zostać indywidualnie skonfigurowane oraz aktywowane za pomocą przycisków na kierownicy. Podobne rozwiązanie było wcześniej stosowane m.in. w BMW M3 i M4. 

Pod względem stylistycznym nie sposób RS6 Avanta pomylić z bazowym wariantem, nawet wyposażonym w pakiet S-Line. Auto wyróżnia się m.in.: inną osłoną chłodnicy, przeprojektowanymi zderzakami, szerszymi nadkolami oraz zewnętrznymi progami bocznymi. Ostatecznie RS6 „urosło” całe 80 mm wszerz. Proporcjonalne do nowych, muskularnych elementów nadwozia są 21-calowe felgi, okalane przez opony w rozmiarze 275/35. Alternatywą są 22-calowe obręcze z ogumieniem w rozmiarze 285/30. O skuteczne hamowanie dbają tarcze hamulcowe o średnicy 440 mm nz przodu i 370 mm z tyłu. System hamulcowy z tarczami ceramicznymi jest o 34 kg lżejszy od systemu z tarczami stalowymi. Z tyłu znajdziemy dwie ogromne końcówki układu wydechowego oraz zintegrowany dyfuzor. 

Audi RS6 2020 – wnętrze

We wnętrzu znajdziemy spłaszczona u dołu kierownicę, sportowe siedzenia RS, aluminiowe nakładki na pedały, a także dedykowane dla modelu RS funkcjonalności komputera pokładowego, które poinformują kierowcę m.in. o ciśnieniach w oponach, momencie obrotowym, mocy, temperaturze oleju, ciśnieniu doładowania, czasach okrążeń, przyspieszeń i przeciążeniach wyrażanych siłą g. 

Oliver Hoffman, dyrektor Audi Sport GmbH wierzy, że najnowsze RS6 ma duży potencjał rynkowy, szczególnie zważywszy na fakt, że po raz pierwszy w swojej całej historii będzie oferowane w USA. Bliżej premiery powinniśmy poznać ceny tego samochodu. Audi trafi do dealerów pod koniec pierwszego kwartału 2020 roku. 

Fani Audi S i RS nie mają powodów do narzekań. W tym roku już zadebiutowały m.in. SQ8, S6, S7, S7 Sportback i SQ5.