• Home
  • Niusy
  • Poliftowy Macan Turbo 2020 ma 440 KM

Poliftowy Macan Turbo 2020 ma 440 KM

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych na stoisku Porsche podziwiać można było najnowszy, poliftingowy model Macana w topowym wariancie Turbo z 2,9-litrowym silnikiem turbodoładowanym V6, który zastąpił 3,6-litrową.

Porsche Macan Turbo – osiągi i silnik

Pomimo mniejszej mocy, nowy motor jest wydajniejszy. Generuje 440 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 10% więcej niż w poprzedniku (dodatkowe 40 KM). Efektem „ubocznym” są poprawione osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,3 sekundy, czyli o 0,3 s mniej. Prędkość maksymalna wzrosła o 4 km/h do 270 km/h. Jednak to nie koniec zmian. Inżynierowie Porsche wyposażyli Macana w wydajniejszy układ hamulcowy PSCB (Porsche Surface Coated Brake). Tarcze z powłoką węglika wolframu mają zapewniać szybsze reakcje i mniejsze zużycie. Ponadto generują nawet o 90% mniej pyłu hamulcowego w stosunku do hamulców żeliwnych. Układ hamulcowy PSCB pochodzi z katalogu wyposażenia opcjonalnego i wyróżnia się białymi zaciskami. Co istotne, wszystkie modele Macana mogą skorzystać z wydajniejszych hamulców. Bardziej wymagający klienci powinni zdecydować się na pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu i zoptymalizowanymi tłokami tocznymi, nową hydrauliką amortyzatorów, jak również na system Porsche Torque Vectoring Plus, mający wpływać na dynamikę i stabilność jazdy.

Ceny Porsche Macana Turbo w Polsce startują od 428 000 złotych.

Sama 2,9-litrowa jednostka jest dobrze znana z innych modeli Porsche, m.in. Cayenne. Najnowszej generacji silnik korzysta z tzw. centralnego układu turbodoładowania. Oznacza to, że dwie turbosrężarki umieszczone są między rozwidlonymi rzędami cylindrów. Zoptymalizowano również proces spalania poprzez zintegrowane chłodzącego kolektora wydechowego z głowicą. Producent obiecuje wyjątkową spontaniczność jednostki i niskie zużycie paliwa – w cyklu NEDC 9,8 l/100 km. Moment obrotowy (do 550 Nm) przenoszony jest na obie osie za pośrednictwem 7-biegowej przekładni PDK. 

Porsche Macan Turbo – wyposażenie

Macan Turbo z zewnątrz wyróżnia się standardowymi 20-calowymi obręczami, dedykowanym dla tego wariantu przednim zderzakiem z trzema dużymi wlotami powietrza oraz standardowymi reflektorami LED z systemem PDLS – Porsche Dynamic Light System. Dynamicznego wizerunku dopełniają takie akcenty jak osłony progów Sport Design, lusterka boczne Sport Design w kolorze nadwozia, spojler dachowy z podwójnych skrzydłem i podwójnych końcówkach układu wydechowego wkomponowanych w dyfuzor. 

Nawet bazowy wariant Macana Turbo oferuje bogate wyposażenie standardowe. Mowa o adaptacyjnych fotelach pokrytych tapicerką z gładkiej skóry z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i pakietem pamięci. Ekskluzywny charakter podkreśla podsufitka z Alcantary i elementy ze szczotkowanego aluminium. Funkcjami auta zarządzać można za pośrednictwem ekranu dotykowego Full HD o przekątnej 10,9 cala, który współpracuje z 14 głośnikami BOSE o mocy 665 watów. System multimedialny obejmuje nawigację online i inteligentną obsługę głosową. 

Porsche Macan Turbo – ceny

W Polsce ceny Porsche Macana Turbo zaczynają się od 428 000 zł. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie producenta – www.porsche.pl.

Fani szybkich i luksusowych SUV-ów mają w czym przebierać. Począwszy od Audi SQ8, przez Lamborghini Urusa, Range Rovera, Mercedesa GLS-a, Cayenne Coupe, Audi SQ5, na BMW X7 skończywszy.